Раздел

Особености на художествения текст

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • Интерпретират текста на литературни и фолклорни произведения чрез участие в групова и екипна дейност на игрови и сценични форми.
Гласът на нашата история – как да говорим така, че да вдъхновяваме
5 минути
Дискусия

Кратка дискусия за уменията за устно представяне - яснота, емоция, контакт с публиката. Учениците дават примери за добро говорене от собствения си опит.

Инструкции

Ученици, днес ни предстои най-вълнуващата част от нашия проект: да подготвим представянето си така, че да грабнем вниманието на нашите слушатели. Затова започваме с един важен въпрос: Когато някой говори, какво ви кара да го слушате с интерес? 

Сега ще си поговорим за това как да бъдем добри разказвачи. Ще запишем най-важните неща на флипчарт лист.

А след това нека опитаме да ги приложим! Ще се разделим по групи и всяка група ще изтренира представянето на своя слайд от презентацията.”

Обобщение

Учениците научават как да говорят уверено и изразително, за да грабнат вниманието на публиката. Това ще им помогне да представят своя проект по въздействащ и запомнящ се начин.

Важно!

  • Насърчавайте всички ученици да се включат, като създадете спокойна и подкрепяща атмосфера;
  • Давайте примери за изразително говорене (интонация, паузи, усмивка, контакт с очите). Използвайте хумор и похвала, за да повишите увереността на децата.

Материали за дейността

Готови за сцената – завършване на презентацията
20 минути
Групова работа

Учениците работят по групи. Завършват финалните елементи от презентацията и разпределят последователността на представянето.

Инструкции

“Време е да довършим нашата Великденска презентация! Готови ли сте?

Всяка група сега отваря своята част на презентацията. Погледнете внимателно – има ли нещо, което още трябва да се добави или дооформи?

Необходимо е да решите кой кога излиза, какво казва и кой сменя слайда. Представянето ви е като малка театрална сцена - важна е и подредбата ви на сцената, и думите, и усмивките!”

Обобщение

Учениците затвърдиха уменията си за екипна работа, финализираха съдържанието и оформлението на своята презентация и разпределиха ролите.

Важно!

  • Следете времето, за да може всяка група да репетира;
  • Окуражавайте позитивна и градивна обратна връзка между учениците;
  • Помогнете при технически или организационни затруднения.

Материали за дейността

Да огледаме детайлите
15 минути
Обратна връзка

Учениците получават обратна връзка от учителя и връстниците си. Правят финални уточнения по презентацията.

Инструкции

Ученици, презентациите ви вече са почти готови, а сцената ви чака! Но преди да я превземем, има още нещо много важно: последната обща проверка и малко обратна връзка.

Спомняте ли си как говорихме за това какво прави едно представяне силно и вълнуващо?

Сега ще направим нещо съвсем просто и полезно. Всяка група ще има още веднъж възможност да представи кратко част от своята презентация - дори само няколко изречения. Останалите ще бъдат нашата публика и ще споделят какво им е харесало най-много и какво би могло да се подобри.

Не забравяйте – даваме добри съвети, не се критикуваме. Помагаме си един на друг, за да успеем заедно!

Ако е необходимо добавете последните щрихи, и… презентацията е готова за голямата си премиера!”

Обобщение

Учениците осъзнават, че всяко представяне става по-добро, когато се вслушат в мнението на своите съученици и работят като екип.

Важно!

  • Обърнете внимание на индивидуалния принос на всеки ученик. Формулирайте конкретни и позитивни насоки;
  • Насърчавайте саморефлексията: “Как се чувствах при представянето?“, “Какво мога да подобря?“.

Материали за дейността

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.