Урок 5 – Представяне на лексикона на класа
Раздел
Семейство и училище
Времетраене
35 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- разказват за себе си, своите интереси и любими занимания.
- описват задълженията, които има у дома и отговорностите в училище.
- преценяват какво е подходящото поведение при опасни ситуации у дома и в училище.
По време на открития урок учениците представят страничките от лексикона пред гостите. След това посочват какво е подходящото поведение при опасни ситуации у дома и в училище, както и към кого се обръщат при нужда.
- Предварително поканете родителите и гостите на открития урок и съберете информация кой ще присъства.
- Припомнете ролите на хората, които работят в училището, като покажете страниците от лексикона с тяхното представяне.
- Подгответе казусите, които се обсъждат с учениците по време на предишния урок.
- Докато учениците представят страничките от лексикона, попълнете таблицата по критериалната матрица за всяко дете:
Критерии | Да (2 т.) | Частично (1 т.) | Не (0 т.) |
Име на ученик | |||
Нарисуван портрет | |||
Интереси (от 3 до 5) | |||
Задължения (от 3 до 5) |
Инструкции
- Подгответе учениците за представянето:
“Всеки от вас ще има възможността да представи своята страничка от лексикона пред гостите и останалите ученици. Бъдете готови да обясните какво сте нарисували или написали - вашето име, интереси и какви задължения имате у дома.
1 част: Представяне на страничките:
“Когато дойде вашият ред, излезте пред класа и родителите. Ще имате по една минутка за представянето. Следете таймера!”
2 част: Представяне на плакатите с отговорностите в училище:
“Сега ще представим плаката с нашите отговорности в училище, който сами създадохме. Нека си ги припомним!
3 част: Обсъждане на опасни ситуации:
“А сега нека поговорим за опасни ситуации. Споделете примери за моменти, в които трябва да сте особено внимателни, и обяснете как трябва да реагирате в такива случаи. Помислете добре предварително към кого бихте се обърнали за помощ, ако попаднете в подобна ситуация.”
Обобщение
Реплики на учителя: “С работата по този проект успяхме да се опознаем по-добре. Това ни помага да изградим толерантност и уважение към различията, защото разбираме колко е важно да подкрепяме и разчитаме един на друг. Така създаваме клас, който е не само група от ученици, но и истински приятели, които си помагат и работят заедно. В бъдеще ще можем да използваме тези умения и знания не само в училище, но и в живота, защото отговорностите, които имаме тук, ни подготвят за различни предизвикателства и ситуации, с които ще се сблъскаме.”