Книжка с характер – представяме частите на речта

Раздел

Думата като част на речта

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • познават глагола като част на речта;
  • разпознават числото на глагола;
  • познават съществителното име като част на речта;
  • разграничават съществителни собствени и съществителни нарицателни имена;
  • оределят вида, рода и числото на съществителното име;
  • разпознават умалителни съществителни имена;
  • разпознават прилагателното име като част на речта;
  • разпознават рода и числото на прилагателното име;
  • съгласуват прилагателното и съществителното име по род и число;
  • употребяват уместно глаголи, прилагателни и съществителни имена.
Да си припомним как даваме обратна връзка
5 минути
Дискусия

Провежда се кратка дискусия какво е обратна връзка, защо е важна и как да я даваме по позитивен начин.

Инструкции

Въведете учениците в даването на обратна връзка и значението на тази дейност.

  • Какво значи да дадеш обратна връзка?
  • Защо е важно да казваме добри неща за труда на другите?
  • Ще използваме изрази като: „Хареса ми, че...“, „Много ми беше интересно...“, „Следващия път можеш да добавиш...“
  • А ако нещо не ни е харесало, как можем да го кажем така, че да не засегнем човека отсреща?

Обобщение

Обобщете.

  • Припомнихме си как да бъдем добри слушатели и да даваме уважителна и полезна обратна връзка.

Важно!

  • Обяснете какво е обратна връзка - означава да кажеш на някого как се е справил, какво ти е харесало и какво може да подобри, но по добър и учтив начин.
  • Дайте 2–3 примерни израза, които учениците да използват.
  • Научете ги да дават съвети с уважение:
  1. вместо „Това не беше хубаво“, кажи „Следващия път можеш да добавиш още примери.“
  2. вместо „Не разбрах какво си направил“, кажи „Би било още по-ясно, ако обясниш с картинки.“
  • Ако е необходимо, направете кратки упражнения - един ученик показва нещо, друг му дава обратна връзка с примерните изрази.

Материали за дейността

Чуй моята граматическа история
25 минути
Презентация

Учениците представят книжките си пред класа или в малки групи, като разказват какво са включили във всяка страница.

Инструкции

Преминете към представянето на книжките. Дайте инструкции на учениците.

  • Ще представяте книжките си един по един. Когато е ваш ред, покажете какво сте сътворили.
  • Разкажете с няколко изречения какво сте написали на страниците и какви примери сте избрали.
  • След всяко представяне, двама ученици ще дадат обратна връзка - ще кажат какво им е харесало и има ли нещо, което да се подобри.

Обобщение

Обобщете.

  • Видяхме разнообразие от книжки. Научихме се да се изразяваме ясно, да слушаме с внимание и да ценим труда на съучениците си.

Важно!

  • Ако няма време за всички ученици, организирайте представянето по двойки или в малки групи.
  • Насърчавайте конкретност в обратната връзка („Хареса ми как си подредил глаголите.“ вместо „Много е хубаво.“).

Материали за дейността

Моята книжка е специална, защото...
5 минути
Рефлексия

Рефлексия – всеки ученик допълва изречението „Моята книжка е специална, защото...“

Инструкции

Завършете часа и проекта с кратка рефлексия.

  • Помислете с какво се гордеете в своята книжка? Какво я прави специална?
  • В тетрадките си довършете изречението „Моята книжка е специална, защото...“

Обобщение

Обобщете.

  • Завършихме проекта с гордост и усмивка – всяко дете има своя граматическа книжка и е по-уверено в познаването на частите на речта.

Важно!

  • Може да напишете изречението на дъската, за да улесните децата.
  • Ако някой желае, нека сподели с целия клас как е довършил изречението.

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.