Представяне на готови 3D природни карти на България

Раздел

Природните богатства на България

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • описват с помощта на географската карта повърхнината на България;
  • ориентират се по цветовете на географската карта за местоположението на природни обекти;
  • назовават имената на най-големите български планини, реки и езера;  
  • съставят кратки устни и писмени описания на географски обекти.
Приветствие и обобщение
5 минути
Въведение

Учителят приветства учениците, прави кратко обобщение на наученото през последните две седмици и ангажира тяхното внимание чрез кратка дискусия.

Инструкции

Когато часът започне, задайте на учениците въпроси, свързани с проекта “3D природна карта на България”

  • "Какво научихте по време на проекта?
  • Какви задачи имахте за изпълнение?
  • Колко време продължи проекта?" и т.н.

Обобщете казаното от тях и ги поздравете за добре свършената работа и положените усилия.

  • "През изминалите две седмици, ученици, вие се научихте да описвате с помощта на географска карта повърхнината на България, можете да назовете имената на най-големите планини, равнини и реки. Проучихте едни от най-известните природни чудеса на нашата страна. Демонстрирахте всички тези знания като създадохте 3D природни карти на България, а през този час всеки от вас ще представи своята карта."

Обобщение

Важно е учителят да започне часа с въпроси и обобщение, за да помогне на учениците да осмислят наученото и да затвърдят знанията си. Това повишава мотивацията, развива умения за самооценка и придава завършеност на проекта. Похвалата от учителя засилва увереността и ангажираността на децата.

Важно!

  • За да мотивирате учениците и да ги въвлечете в урока, помолете всеки от тях да постави на видно място създадените природни карти.

Материали за дейността

Представяне на 3D природни карти на България
25 минути
Презентация

Всеки ученик самостоятелно представя своята природна карта като отговаря на три ключови въпроса - “Кои са основните природни богатства на нашата страна?”, “Как се създава релефна природна карта от природни материали?”, “Кратък разказ за едно от природните чудеса на България”.

Инструкции

Преминете към представянето на проектите на учениците. 

Дайте ясни инструкции:

  • "Сега ще видим представянето на всички природни карти. Всеки от вас ще ни разкаже накратко за създадената от него карта, като отговори на въпросите:
  1. Кои са основните природни богатства на нашата страна? 
  2. Как се създава релефна природна карта от природни материали?
  3. Кратък разказ за едно от природните чудеса на България."

Обобщение

Когато всички ученици представят картите си, им благодарете за положените усилия:

  • "Справихте се чудесно, ученици. Личи колко много труд сте положили, за да създадете 3D карта на България от природни материали. Бяхте помислили по всички въпроси и показахте колко много сте научили през изминалите седмици по човекът и обществото."

Важно!

  • Следете дали учениците включват в представянето си всички ключови въпроси. Ако някой от тях липсва, задайте го.
  • Напомнете на ученици да говорят ясно и високо, когато презентират, и да слушат внимателно, когато техен съученик представя своята карта.

Материали за дейността

Рефлексия
10 минути
Рефлексия

В последната част от урока учениците правят рефлексия върху проекта, като споделят какво им е харесало, какви трудности са срещнали и как са ги преодолели. Обсъждат се идеи за бъдещи проекти, с цел усъвършенстване на учебния процес и повишаване на интереса.

Инструкции

Преминете към последната част от урока - рефлексията. 

  • "За да може в бъдеще да създаваме още по-интересни проекти, сега е нужно да обсъдим няколко въпроса."

Попитайте децата:

  • "Какво ви хареса най-много в този проект?
  • Кое ви затрудни? Как се справихте с тази трудност?
  • Какви други проекти бихте искали да имаме в часовете по човекът и обществото?"

Обобщение

"Проведохме тази дейност, за да можем да осмислим преживяното, да оценим постигнатото и да споделим лични впечатления от работата по проекта. Тази рефлексия ни помага да разберем какво сме постигнали, как можем да се справим по-добре следващия път и ни подготвя за по-уверено участие в бъдещи уроци, проекти и реални житейски ситуации."

Важно!

  • Насърчавайте всички ученици да участват в споделянето. 
  • Водете си записки, за да използвате получената обратна връзка от учениците при реализирането на бъдещи проекти.

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.