Панаир на младите предприемачи в училище

Раздел

Професии и предприемачество

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • описват дейности на предприемача;
  • разбират връзката между потребители и производители;
  • представят резултатите от собствената си работа.

Необходими материали:

  • готови плакати на отборите
  • критерии за оценка
Добре дошли!
5 минути
Въведение

Учителят мотивира и насърчава учениците, като обобщава наученото и ги поздравява за усилията, които са положили.

Инструкции

Когато панирът започне, поздравете учениците за добре свършената работа и положените усилия:

  • "През изминалите три седмици, ученици, вие научихте кой човек е предприемач, разбрахте, че неговата дейност е изключително отговорна. Сами се убедихте, че е важно предприемачът да е новатор, да има екип от хора, с които да работи, да създава интересни реклами, за да привлича потребителите си и да увеличава печалбите си. Всички вие влязохте в ролята на предприемачи, приложихте знанията си и създадохте свои малки бизнеси, които сте готови да ни представите днес."

Обобщение

Тази дейност е важна, защото повишава мотивацията и самочувствието на учениците, създава усещане за смисъл и стойност на свършената работа, и ги подготвя емоционално да се представят уверено пред публика. Признанието от учителя утвърждава постигнатото и ги насърчава да вярват в собствените си способности.

Важно!

  • Осигурете подходящо място за Панаира на младите предприемачи в училище - организирайте пространството в класната стая, актовата зала или някое голямо фоайе. Всеки екип от третокласници трябва да разполага със своя маса или чин, където да изложи материалите си - плакат, рекламни брошури и други подходящи материали. 
  • Ако има външни гости - предприемачи, родители, други учители, директор и т.н., приветствайте и тях. По възможност нека някой от гостите също да поздрави третокласниците.
Представяне на проектите
20 минути
Презентация

Учениците представят своите проекти на импровизирани щандове, като общуват с „клиенти“ и разказват за идеите, които са разработили. Всеки член на екипа участва активно, като отговаря на въпроси, допълва съучениците си и демонстрира усвоените знания и умения в реална ситуация.

Инструкции

Преминете към представянето на проектите на учениците. Дайте ясни инструкции:

  • "Сега вашите потенциални клиенти и потребители ще обиколят по щандовете и ще съберат повече информация за вас и вашите идеи. Ще ви задават въпроси, а вие се постарайте да им разкажете всичко, през което сте преминали. Нека всеки член на екипа участва в представянето - редувайте се, когато отговаряте на въпросите, допълвайте се, помагайте си."

Обобщение

Това е важно за учениците, защото им дава възможност да приложат на практика наученото, да развият увереност в себе си и да усъвършенстват уменията си за представяне и общуване.

Важно!

  • Докато децата представят проектите си, оценете работата им по следните критерии:

- отборът представя себе си и стоката/услугата, която предлага;

- представени са поне две предимства на стоката/услугата;

- създадено е лого;

- създаден е поне един рекламен продукт на предлаганата стока/услуга;

- поне трима от екипа участват в отговарянето на зададените въпроси;

  • Може да раздадете критериите и на останалите отбори и на гостите, така че да съберете повече оценки.

Материали за дейността

Рефлексия
15 минути
Рефлексия

Учениците обсъждат своите преживявания, споделят какво им е харесало, какви трудности са срещнали и какво още биха искали да научат в бъдеще.

Инструкции

Отново благодарете на учениците за положения труд и ги поздравете за знанията, които са придобили:

  • "Справихте се чудесно, ученици. Личи колко много труд сте положили, за да влезете в обувките на истински предприемачи и да ни спечелите с интересните си идеи за стоки и услуги. Бяхте помислили по всички въпроси и показахте колко много сте научили през изминалите седмици."

Преминете към последната част от урока - рефлексията:

  • "За да може в бъдеще да създаваме още по-интересни проекти, сега е нужно да обсъдим няколко въпроса."

Попитайте децата:

  • "Какво ви хареса най-много в този проект?
  • Кое ви затрудни? Как се справихте с тази трудност?
  • Какви други проекти бихте искали да имаме в часовете по технологии и предприемачество?"

Обобщение

Рефлексията помага на учениците да осмислят своя процес на учене, да идентифицират силните си страни и областите, в които могат да се подобрят. Чрез обсъждането на преживяванията и предизвикателствата, те развиват критическо мислене и се мотивират да продължат да се учат и усъвършенстват в бъдеще.

Важно!

  • Насърчавайте различни ученици да участват в споделянето. Водете си записки, за да използвате получената обратна връзка от учениците при реализирането на бъдещи проекти.
  • Нека останалите ученици и учители в училище също имат достъп до проекта - след Панаира на на младите предприемачи в училище може да залепите плакатите на децата в коридора пред класната стая или на друго видно място.
  • Не забравяйте да обсъдите с класа резултатите от оценяването - в час на класа или в следващ час по технологии и предприемачество.

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.