Раздел
Представяне и самопредставяне
Времетраене
45 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- разграничават съществена от несъществена информация;
- оценяват дали своите и чужди представяния според предварително зададени критерии и аргументират решението си.
- Дават обраткна връзка в устна форма.
Необходими материали:
- Check list за уместно представяне;
- Попълнени профили от шаблона на социална мрежа;
- Създадени видеоклипове – визитки на учениците.
Всеки инфлуенсър получава своите 5 минути слава, като представя себе си и своя първи влог. Класът оценява визитката и аргументира оценката си според критериите (check list-a). Презентаторът изразява рефлексия към собствения си проект и предлага възможности за усъвършенстването му.
Инструкции
“Пригответе се да получите своите 5 минути слава! Скъпи бъдещи лидери и инфлуенсъри, днес е денят, в който вашите истории ще достигнат до публиката! Ще представите своите видеовизитки пред съученици и гости и това е вашият момент да блеснете!”
Важно!
- Отделете един или два часа (в зависимост от броя на учениците) за представяне на готовите визитки.
- За целта трябва всеки ученик предварително да ви е изпратил готовия файл. Съветваме Ви да създадете Google disk на класа.
- Всеки ученик трябва да разполага с check list за поставяне на оценка на визитките.
Материали за дейността
Класът обсъжда всички визитки. След всяко представяне се проучва мнението на класа. Влогърът пък е предизвикан да самооцени труда си и да помисли какво би могъл да подобри в проекта си.
Инструкции
“Предстои всеки инфлуенсър да застане под светлините на прожекторите! Останалите влизаме в ролята на хора, “скролващи” из социалните мрежи.
Когато обявя че е ред вашето видео, излизате пред публиката, поздравявате класа, представяте се и заяввате какво предсвои. Например: “Здравейте, аз съм Атанас, ученик от 5. “А” клас и сега ще ви представя своята визитка.” Важно е с каква походка ще излезете пред публиката, каква мимика/жестове ще използвате, какви са силата на гласа и интонацията. Един инфлуенсър винаги е уверен в качествата си и сега е времето да се покажеш като такъв! След като визитката свърши, благодарете на публиката за вниманието.”
Обобщение
“Днес научихме как да заставаме пред публика и да заявяваме себе си, как да жестикулираме, как да си служим със словото, какво да споделим за себе си и какво да премълчим. Превърнахте се в истински звезди, или поне в прохождащи такива!”
Важно!
- Ръководете представянията, като опитайте да контролирате времето - отделяйте не повече от 5 минути на ученик, като може да организирате представянията в два последователни учебни часа.
- След всяко представяне се връщайте към първоначалното запитване: “Каква оценка давате на това предстаяне и защо?”. Напомнете, че адекватна обратна връзка е тази, която се позовава на критериите от check list-овете, която съдържа аргументи и може да се подкрепи с примери.
- Поискайте рефлексия от презентатора и го попитайте какво би могъл да подобри във визитката си.
- Ако остане време, може да предизвикате презентатора да прочете нещо интересно от създадения от него профил (в първия урок).
Материали за дейността
Учениците в малки групи обсъждат и записват:
- 3 неща, които са се научили;
- 2 въпроса, които още имат;
- 1 идея, която ще използват занапред.
Инструкции
“Сега ще отделим 5 минути за бърза рефлексия. Всеки от вас ще получи три листчета. На тях напишете съответно:
- 3 неща, които научих от този проект;
- 2 начина, по които ще използвате това знание в бъдеще;
- 1 въпрос, който ще ви е интересно да изследвате.
След това който желае, може да сподели един от трите си пункта с класа.“
Обобщение
Рефлексията помага на учениците да осмислят наученото. Стимулират се самооценка, критично мислене и умения за саморегулация.
Важно!
- Ако прецените, че е необходимо, направи упражнението първи - споделете собствените си 3‑2‑1 пункта. Съберете отговорите на учениците, за да ги използвате при планирането на следващите си уроци.
