Раздел

Представяне и самопредставяне

Времетраене

45 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • разграничават съществена от несъществена информация;
  • оценяват дали своите и чужди представяния според предварително зададени критерии и аргументират решението си. 
  • Дават обраткна връзка в устна форма.

Необходими материали:

  • Check list за уместно представяне;
  • Попълнени профили от шаблона на социална мрежа;
  • Създадени видеоклипове – визитки на учениците.
Разяснение върху предстоящото представяне на инфлуенсърите
2 минути
Въведение

Всеки инфлуенсър получава своите 5 минути слава, като представя себе си и своя първи влог. Класът оценява визитката и аргументира оценката си според критериите (check list-a). Презентаторът изразява рефлексия към собствения си проект и предлага възможности за усъвършенстването му.

Инструкции

“Пригответе се да получите своите 5 минути слава! Скъпи бъдещи лидери и инфлуенсъри, днес е денят, в който вашите истории ще достигнат до публиката! Ще представите своите видеовизитки пред съученици и гости и това е вашият момент да блеснете!”

Важно!

  • Отделете един или два часа (в зависимост от броя на учениците) за представяне на готовите визитки.
  • За целта трябва всеки ученик предварително да ви е изпратил готовия файл. Съветваме Ви да създадете Google disk на класа.
  • Всеки ученик трябва да разполага с check list за поставяне на оценка на визитките.

Материали за дейността

Представяне на инфлуенсъри и коментар
38 минути
Презентация

Класът обсъжда всички визитки. След всяко представяне се проучва мнението на класа. Влогърът пък е предизвикан да самооцени труда си и да помисли какво би могъл да подобри в проекта си.

Инструкции

“Предстои всеки инфлуенсър да застане под светлините на прожекторите! Останалите влизаме в ролята на хора, “скролващи” из социалните мрежи.

Когато обявя че е ред вашето видео, излизате пред публиката, поздравявате класа, представяте се и заяввате какво предсвои. Например: “Здравейте, аз съм Атанас, ученик от 5. “А” клас и сега ще ви представя своята визитка.” Важно е с каква походка ще излезете пред публиката, каква мимика/жестове ще използвате, какви са силата на гласа и интонацията. Един инфлуенсър винаги е уверен в качествата си и сега е времето да се покажеш като такъв! След като визитката свърши, благодарете на публиката за вниманието.”

Обобщение

“Днес научихме как да заставаме пред публика и да заявяваме себе си, как да жестикулираме, как да си служим със словото, какво да споделим за себе си и какво да премълчим. Превърнахте се в истински звезди, или поне в прохождащи такива!”

Важно!

  • Ръководете представянията, като опитайте да контролирате времето - отделяйте не повече от 5 минути на ученик, като може да организирате представянията в два последователни учебни часа.
  • След всяко представяне се връщайте към първоначалното запитване: “Каква оценка давате на това предстаяне и защо?”. Напомнете, че адекватна обратна връзка е тази, която се позовава на критериите от check list-овете, която съдържа аргументи и може да се подкрепи с примери.
  • Поискайте рефлексия от презентатора и го попитайте какво би могъл да подобри във визитката си. 
  • Ако остане време, може да предизвикате презентатора да прочете нещо интересно от създадения от него профил (в първия урок).

Материали за дейността

Насочване към следващия час
5 минути
Рефлексия

Учениците в малки групи обсъждат и записват:

  • 3 неща, които са се научили;
  • 2 въпроса, които още имат;
  • 1 идея, която ще използват занапред.

Инструкции

“Сега ще отделим 5 минути за бърза рефлексия. Всеки от вас ще получи три листчета. На тях напишете съответно:

  • 3 неща, които научих от този проект;
  • 2 начина, по които ще използвате това знание в бъдеще;
  • 1 въпрос, който ще ви е интересно да изследвате.

След това който желае, може да сподели един от трите си пункта с класа.“

Обобщение

Рефлексията помага на учениците да осмислят наученото. Стимулират се самооценка, критично мислене и умения за саморегулация.

Важно!

  • Ако прецените, че е необходимо, направи упражнението първи - споделете собствените си 3‑2‑1 пункта. Съберете отговорите на учениците, за да ги използвате при планирането на следващите си уроци.

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.