Раздел
Професии и предприемачество
Времетраене
40 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- описват дейности на предприемача;
- изброяват начини за рекламиране на стоки и услуги;
- разбират връзката между потребители и производители.
Необходими материали:
- кадастрон с вече залепен работен лист от първия урок
- моливи
- флумастери
- ножици
- лепило
- цветна хартия
- примерна рекламна брошура
- видео реклама по избор
Учениците дискутират значението на рекламата и нейните видове. Обръщат внимание на логото като отличителен знак на определена марка, продукт или услуга.
Инструкции
Започнете часа с дискусия, насочена към рекламата - тя е връзката между потребители и производители. Задавайте въпроси, например:
- "Защо ни е нужна реклама?
- Какво научаваме от рекламите?
- Каква трябва да е една реклама, за да ви грабне вниманието? "
Преминете към обсъждане на видовете реклама - електронна и печатна. Задно с учениците дайте примери за двата вида реклами и ги запишете на дъската.
Очаквани отговори, които може да получите от ученици са: електронни реклами реклами са тези в интернет, по телевизията и по радиото; печатни реклами са брошурите, списанията, плакати, билбордове и др.
Обсъдете какво представлява логото на една фирма.
- "Ученици, логото обикновено присъства в рекламите, независимо дали те са електронни или печатни. Логото е отличителен знак на фирмата - то може да бъде картинка, буква, малък надпис. "
Поставете целта на урока:
- "Ученици, през този час всеки екип от млади предприемачи ще измисли лого на своя бизнес и след това ще направи рекламна брошура за своя продукт."
Обобщение
След тази дейност учениците ще познават видовете реклама и какво е значението на логото. Това ще им помогне в следващата дейност, когато по отбори ще създават свои собствени рекламни брошури.
Важно!
- По възможност изгледайте видео реклама и я обсъдете.
- Покажете на учениците логото на някои известни марки.
Материали за дейността
Учениците работят по екипи, за да създадат лого и оригинална рекламна брошура за измислен продукт или услуга. Те рисуват, оформят и описват своето предложение, включително цена, като избират атрактивна форма за брошурата, която отразява съдържанието й.
Инструкции
Раздайте на всеки отбор цветна хартия. Уверете се, че всички имат пред себе си необходимите материали - моливи, флумастери, ножици, лепила. Преминете към същинската дейност - създаване на лого и рекламна брошура.
Дайте ясни инструкции:
- "Всеки екип има 20 минути време за работа, за да създаде своето лого и след това да направи рекламна брошура.
- Нека логото е нещо малко - картинка или буква.
- В брошурата нарисувайте продукта или услугата, които предлагате, и напишете тяхната цена. По този начин клиентите и потребителите ви ще бъдат добре информирани какво им предлагате.
- Рекламната брошура може да има различна форма, помислете как да я направите атрактивна. Ако сте фризьорски салон, може да я направите във формата на сешоар, ако предлагате сладкиши - във формата на торта и т.н."
Обобщение
Когато създават рекламни брошури, учениците развиват умения за ясно и убедително изразяване, творческо мислене и визуално оформление на текст. Те се учат да подбират важна информация и да комбинират думи и изображения с определена цел.
Поставяйки готовата брошура на кадастрона, учениците ще имат готов плакат, с който ще участват на Панаира на младите предприемачи в училище.
Важно!
- Насърчавайте децата да си помагат взаимно. Ако е необходимо, съдействайте им с насочващи въпроси, за да оформят идеите си.
- След като предвиденото време за работа изтече, помолете учениците да залепят логото и рекламната си брошура на кадастрона, където вече е работният лист от първия урок.
Материали за дейността
Учениците правят обобщение на наученото, като разсъждават върху ролята на предприемача и уменията, които са приложили по време на задачата. Те се подготвят за финалната изява – участие в „Панаира на младите предприемачи“, където ще представят своите идеи пред публика.
Инструкции
За финал обобщете за учениците това, през което са преминали до момента:
- "Какво научихте до момента за дейността на предприемача?
- Да, точно така. Запознахме се с дейността на предприемача и колко отговорна е тя. Той трябва да е новатор, да е смел, да създава нови продукти и услуги за клиентите и потребителите си и да може да ръководи екип от хора. Всеки предприемач с неговия бизнес трябва да си има лого и да създава интересни реклами. Вие влязохте в обувките на млади предприемачи и направихте всички тези неща.
- Остана едно последно приключение - да се включим в “Панаира на младите предприемачи в училище”. Какво според вас представлява това събитие?"
Обобщение
Обобщението е важно, защото помага на учениците да осмислят какво са научили и как са го приложили на практика. То затвърждава разбирането им за предприемачеството, развива умения за самооценка и ги подготвя уверено да се изявят пред публика по време на финалното събитие.
Важно!
Ако е необходимо допълнително време за финализиране на плакатите, нека учениците довършат своята работа в часовете по занимания по интереси или по изобразително изкуство.