“Кое е повече?” – забавна игра със символите за сравнение

Раздел

Естествените числа от 1 до 5 и нула. Събиране и изваждане на числата до 5.

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • използват математически представи за пространствено ориентиране, за сравняване на количества и за подреждане на обекти по зададени признаци;
  • познават количествените характеристики на числата до 5, числото 0, и техните означения с цифри. 
  • броят до 5 в прав, в обратен ред и поредно;
  • определят мястото на числата от 1 до 5 в редицата на естествените числа;
  • изразяват математическите отношения „повече”, „по-малко” и „толкова, колкото” със знаците >, < и = . 
  • сравняват числата от 0 до 5, включително и представени като сбор или разлика.

Необходими материали:

  • работен лист “Сложи зеленчуците в кошницата си!”
  • работен лист “Карти с цифрите от 0 до 5”за всяко дете
  • работен лист “Карти със знаците за сравнение” за всяко дете
Тайните знаци на Зайко
10 минути
Въведение

Учителят въвежда символите “>”, “<” и “=” чрез забавна история за тайните знаци, които Зайко използва, за да разбере кой има повече зеленчуци.

Инструкции

Започнете часа с история, с която да въвлечете учениците в темата за часа.

  • "Зайко обикаля градините на своите приятели. Той много обича зеленчуци и винаги иска да знае кой има повече, кой има по-малко, и кога са по равно. Но Зайко не може да говори – той използва тайни знаци! Искате ли да ги научим и ние?"

Покажете на учениците две кошнички – едната с 5 моркова, другата с 3.

  • "Коя кошничка има повече? Кой знак използвахме, за да покажем повече?
  • Поставя се знак > между тях - Зайко казва: 5 е по-голямо от 3."

Повторете с равен брой зеленчуци - “3 = 3“. И с пример, когато първата кошничка е по-малка: „2 < 4“.

Обобщение

"Запознахме се с тайните знаци и вече можем да сравняваме!"

Важно!

  • Използвайте въпроси и визуални примери, за да направите символите лесни за запомняне.
  • Раздайте на децата кошнички, картинки на зеленчуци и карти с цифрите от 0 до 5. Приканете ги да сравнят две количества по избор, да покажат кои са тези две числа и да поставят между тях правилния знак за сравнение. Възможен въпрос: „Какво ще каже Зайко за 5 и 2?“

Материали за дейността

Сравни и избери правилния знак!
20 минути
Работа по двойки

 По двойки учениците сравняват две купчинки зеленчуци и поставят подходящия знак – „>“, „<“ или „=“.

Инструкции

Разделете класа на групи по двама.

  • "Ще работите по двойки. Всяка група ще получи различни зеленчуци от градината на Зайко.
  • Взимайте по две купчинки и ги бройте. Коя е по-голяма? Коя по-малка? Равни ли са? 
  • До всяка купчинка поставяйте съответните числа, които показват броя на зеленчуците, а след това слагайте подходящия знак между тях."

Обобщение

"Успяхте да изберете правилния знак! Много добре!"

Важно!

  • На всяка двойка дайте произволен брой различни “зеленчуци”, като от всеки вид да има по не повече от 5 броя.
  • Подканвайте децата да обсъждат и обясняват избора си на знак.

Материали за дейността

Игра на знаците “Кой ще познае?”
5 минути
Игра

Игра, при която учителят показва две групи зеленчуци, а децата казват кой знак е правилният.

Инструкции

Завършете часа с игра за обобщение на наученото.

  • "Готови ли сте? Ще ви покажа две групи зеленчуци, а вие ми кажете кой знак трябва да поставим. След това прочетете правилно задачата."

Обобщение

"Поздравления! Сега сме истински майстори на знаците за сравнение!"

Важно!

  • Поддържайте ентусиазиран тон.
  • Може децата да изписват на дъската правилния знак или да вдигат карта.
  • Обръщайте внимание на правилното прочитане на задачата - пример: 2 < 4 се чете “2 е по-малко от 4”, а не “4 е по-голямо от 2”.

Материали за дейността

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.