Избираме герой – какво бихме му написали?
Раздел
Текст и общуване
Времетраене
35 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- създават текстове на поздравителна картичка;
- аргументират предпочитания към герои и епизоди от изучавано произведение;
- отразяват впечатленията си от самостоятелно прочетено произведение.
Необходими материали:
- химикали
- книжки с приказки – класически, популярни, подходящи за възрастта, любими на децата
- илюстрации на приказни герои
- работен лист “Чернова на картичка до любим приказен герой”
Учениците избират любим герой и споделят какво харесват в него и от кое произведение е.
Инструкции
Започнете часа с дискусия.
- "Помислете кой е любимият ви герой от приказка, която сте чели.
- Споделете с класа от коя приказка е и какво ви харесва в него."
Обобщение
"Припомнихме си приказки, които сме чели и обсъждахме ваши любими герои. Това ни помага да се подготвим за следващата стъпка – да измислим какво бихме написали на тези герои в поздравителна картичка и какво бихме му пожелали!"
Важно!
- Използвайте визуални опори (илюстрации и/или книжки).
- Може да записвате имената на героите на дъската.
- Насочвайте към конкретика: „Какво прави този герой специален?“
Учениците планират какво биха написали на своя избран приказен герой.
Инструкции
Раздайте на учениците работен лист “Планиране на поздравителна картичка” .
- "Всеки ще получи работен лист, в който да планира до кой приказен герой ще пише поздравителна картичка, защо и какво ще му пожелае.
- Попълнете отговорите на въпросите:
- Кой герой избра?
- Защо го избра?
- Какво искаш да му кажеш?
- Какво ще има нарисувано на картичката?"
Обобщение
"Планирахме нашите картички. Така сме готови за следващия път, когато ще ги напишем и направим красиви и истински – с рисунки, цветове и всичко, което искаме да покажем на любимия си герой!"
Важно!
- Обикаляйте и давайте насоки и идеи.
- Насърчавайте оригиналност и добри пожелания.
Материали за дейността
Учениците споделят с класа планирането си и какво ще включва картичката им.
Инструкции
Завършете часа със споделяне на идеите.
- "Споделете кой герой избрахте и защо. Какво планирате да му напишете?
- Опишете как ще изглежда картичката. Ако имате готова скица, покажете я."
Обобщение
"Днес завършваме часа с много хубави идеи и вдъхновение! Вече сме готови следващия път да пишем картичките за любимите ни герои!"
Важно!
- Подберете няколко деца за споделяне (или по желание).
- Дайте възможност на ученици, които са избрали един и същи герой, да си споделят приликите и разликите в планираното.
- Дайте възможност за коментари и поощрявайте позитивна обратна връзка от класа.
