Раздел

Текст и общуване

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • се запознават със структурата на поздравителна картичка;
  • аргументират предпочитания към герои и епизоди от изучавано произведение.

Необходими материали:

  • химикали, моливи, флумастери
  • лепящи листчета
  • няколко примерни картички (реални, дигитални или разпечатани изображения)
  • работен лист “Карти с думи: обръщение, пожелание, подпис”
  • табло “Защо се пишат поздравителни картички?”
Какво представлява поздравителната картичка?
10 минути
Дискусия

Учениците разглеждат и обсъждат различни видове поздравителни картички с цел установяване на познати и непознати елементи.

Инструкции

Покажете на учениците няколко примерни картички и започнете часа с дискусия.

  • "Вижте тези картички. За кого може да са написани? 
  • По какъв повод? 
  • Какво ги прави специални? 
  • Какво винаги присъства в тях?"

Обобщение

Научихме, че картичките служат за поздрав, споделяне на чувства и добри пожелания. В този проект ще създадем своя поздравителна картичка.

Важно!

  • Изберете разнообразни примери на поздравителни картички – за рожден ден, празник, благодарност. 
  • Насочвайте вниманието на учениците към структурата на текста, не само към картините.
От какво се състои една картичка?
15 минути
Групова работа

Учениците извеждат основните елементи на поздравителната картичка.

Инструкции

Разделете класа на няколко групи. На всяка група дайте примерна картичка и карти с думи: обръщение, пожелание, подпис.

  • "Ще имате предизвикателство по групи, в което ще се опитате първо сами да откриете кои са основните елементи на една поздравителна картичка. Ще получите думи, свързани с основните части на картичка. Ще ги обсъдите и ще ги подредите последователно. "

Когато групите са готови, преминете към споделяне.

  • "Нека да видим как всяка група подреди частите на една картичка и да ни каже защо избра тази подредба. 
  • Нека заедно обсъдим какви части съдържа една картичка. Как започваме? Как завършваме?"

Обобщение

"Открихме кои са основните части на картичката. Разбрахме, че текстът в картичката следва конкретна структура – важна основа за писането. Това ще ни помогне да създадем собствени текстове в следващите уроци."

Важно!

  • Насочвайте групите с въпроси, ако се затрудняват: „Как започваш писмо? Какво искаш да кажеш на човека?“
  • При обобщението дайте примери за елементите с примерните поздравителни картички.
  • Използвайте примерни поздравителни картички, за да онагледите структурата.

Материали за дейността

Кога и защо пишем картички?
10 минути
Рефлексия

Учениците записват на лепящи листчета по един повод или причина да напишат поздравителна картичка. Залепват ги върху табло или дъска.

Инструкции

Завършете часа с кратка рефлексия.

  • "Помислете - кога бихте написали картичка на някого? На кого бихте я адресирали? Запишете идеята си на листче и я поставете на таблото.
  • Как бихте се чувствали, докато пишете картичката? А докато получавате такава?
  • Можем ли да изпратим картичка на някой въображаем герой? На герой от приказка?
  • На кой герой бихте искали да пишете и защо?"

Обобщение

"Дадохме си идеи как и защо можем да създадем картичка. Подготвихме се да мислим за герои от приказките и какво бихме искали да им кажем."

Важно!

  • Поощрете разнообразие – нека включат и измислени поводи или адресати (напр. приказни герои).

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.