Урок 1 – Хайде да се опознаем!
Раздел
Семейство и училище
Времетраене
35 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- разказват за себе си, своите интереси и любими занимания
- употребяват езикови и неезикови средства според комуникативната ситуация
- изобразяват обекти от света на децата и на възрастните
Необходими материали:
- цветни листове във формат А4
- канап и щипки
- цветни моливи и флумастри
- работен лист
Препоръка към учителя:
Представете проекта с енергия и радост, за да ангажирате учениците от самото начало. Важно е те да усетят, че това е нещо вълнуващо и специално, което ще правите заедно. Уверете се, че учениците разбират каква е крайната цел на проекта – създаване на лексикон, който ще бъде показан на гости и родители. Направете връзката между.
Реплики на учителя:
Скъпи ученици, днес започваме нашето първо голямо приключение заедно. В следващите поне 4 години заедно ще учим, ще се забавляваме и ще станем добри приятели. Ще започнем един много интересен проект, наречен "Лексикон на класа". Ще се опознаем по-добре, ще научим повече за своите съученици и ще създадем нещо специално, което ще покажем на гостите и родителите. Всеки един от вас е много важен за успеха на проекта и Лексиконът на класа няма да е пълен, ако всички не се постараем. Нашите усилия ще бъдат възнаградени - знам, че ще направим един красив и ценен проект, с който всички ще се гордеем. Готови ли сте?
Инструкции
Обобщение
Важно!
Материали за дейността
Препоръка към учителя:
Отделете 15 минути от часа, в които всеки трябва да нарисува себе си и своите интереси. Помислете за таймер, който учениците ще могат да следят (интернет предлага множество варианти, например този):
Реплики на учителя:
“Сега е време да се опознаем по-добре и да разберем какви са вашите интереси и любими занимания. Ето какво ще правим днес - започваме с рисуване:
- Вземете листа и нарисувайте себе си - съобразете се с това каква коса имате, какъв е цветът на очите, каква е формата на лицето и на носа.
- Помислете за вашите любими занимания и интереси - това може да е любимият ви спорт, игра, хоби или книга.
- Нарисувайте тези неща около вашия образ, за да покажете на всички какво обичате да правите.
Имате 15 минути. Следете таймера!”
Може да демонстрирате какво искате от учениците, като им покажете вашата страничка от лексикона, която е предварително сте попълнили. Обикаляйте по работните маси и се уверете се, че всички ученици разбират къде точно да нарисуват себе си и това от което се интересуват. Провокирайте ги да помислят с какви предмети асоциират своите интереси.
Инструкции
Обобщение
Важно!
Материали за дейността
След като всички завършват своята страничка от лексикона, е време за споделяне.
Реплики на учителя:
”Скъпи ученици, сега е време да се опознаем още по-добре. Ето какво ще правим:
- Аз ще пускам музика и всички ние ще се танцуваме из класната стая, без да говорим с никого. В момента, в който музиката спре, се обръщате към човека, който е най-близо до вас. Всеки показва своята страничка от лексикона и разказва накратко за себе си – какво обича да прави и какви са неговите интереси.
- Слушайте внимателно какво казва вашия събеседник! Запомнете кой има същите интереси като вас! Открийте дали някой има уникално хоби или интерес!
- Всеки път, когато музиката спре, следва да се обръщате към нов човек.
Не забравяйте, че най- важното е да се опознаем и да се забавляваме!”
Препоръка към учителя:
Пускайте и спирайте музиката няколко пъти за по 30 секунди, така че децата да имат възможност да разговарят с различни съученици.
“А сега да видим какви различни интереси имат учениците от нашия класа! Има ли уникално хоби, за което чухте от ваш съученик?
Препоръка към учителя:
Подкрепяйте срамежливите ученици, като ги насърчавате внимателно, но без да настоявате. Създайте позитивна атмосфера, за да изградите увереност и уважение. Обърнете внимание на уникалните интереси. Следете дали всички участват и ги подпомагайте, ако се затрудняват, за да се чувстват уверени и приобщени.
За да завършите часа, направете кратко обобщение:
Реплики на учителя:
“Въпреки че сме различни, научихме колко много общи неща има между нас. В нашия клас ще се подкрепяме, но и ще се учим един от друг. В бъдеще това ще ни помогне да работим по-добре заедно и да изградим един клас от приятели, в който всеки е важен и ценен. А сега да закачим нашите странички от лексикона!”