Сметни ме, ако можеш!
Раздел
Таблично умножение и деление
Времетраене
35 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- илюстрират с примери смисъла на аритметичните действия умножение и деление;
- познават таблиците за умножение и за деление.
Необходими материали:
- изследователските папки
- изображения на части от растения и животни
- работни листове “Броене и умножение”
Нашето приключение започва
5 минути
Въведение
Учениците гледат изображения и познават кои части от кои растения и животни са показани.
Инструкции
- "Ще ви покажа изображения на различни части на растения и животни – лапи, крила, листа, опашки. Опитайте се да познаете от кое животно или растение са. Помислете колко такива части има цялото животно или растение.
- Например: лапа на тигър. Кое е животното? - тигър. Колко общо лапи има един тигър? - 4."
Обобщение
"Днес ще броим различни части от животни и растения и ще видим как умножението ни помага да разберем общия им брой много по-бързо."
Важно!
- Подберете разнообразни и интересни примери (животни и растения).
- Насочвайте с въпроси, ако някое изображение е трудно.
Материали за дейността
Природата в числа
15 минути
Работа по двойки
Учениците решават текстови задачи, свързани с части от животни и растения, като използват умножение.
Инструкции
- "Сега ще си припомним как намираме брой с помощта на умножение, защото това ще упражняваме през целия проект.
- Ще работите по двама и ще получите лист с текстови задачи. Във всяка задача има картинки на растения или животни и пише кои негови части трябва да изчислите с помощта на умножение.
- Преди да започнете, ще направим един пример заедно.
- В едно езеро плуват 5 патици, всяка с по 2 крила. Колко крила имат всички заедно?
- 5 патици Х 2 крила = 10 крила. Записваме 5 х 2 = 10 крила"
Обобщение
"Видяхме как можем да използваме умножението, за да получим отговори на задачите много по-бързо. "
Важно!
- Насърчавайте учениците да записвят цялото решение с умножение.
- Насърчавайте работата в екип.
- Обикаляйте и насочвайте с въпроси ученици, които се затрудняват.
- Насочвайте учениците как да приберат листовете в папките си, нека при всяка дейност подреждат последователно.
Събираме нашите открития
15 минути
Рефлексия
Учениците проверяват задачите си и прибират листовете с изчисления и наблюдения в папките си.
Инструкции
- "Сега заедно ще проверим как сте записали всички изчисления и наблюдения.
- След проверката - на гърба на листа заедно нарисувайте нещо от днешния ден - част от задача, нещо свързано с природата или което ви е впечатлило от урока.
- Накрая поставете работния лист в първото от джобчетата на папката."
Обобщение
"Сега папката съдържа всички наблюдения и задачи, направени до момента. Когато я отворим следващия път, ще можем лесно да продължим с изследванията."
Важно!
- С помощта на различни ученици направете проверка на решенията на задачите.
- Следете за последователно подреждане на материалите в папката.

