Раздел

Таблично умножение и деление

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • илюстрират с примери смисъла на аритметичните действия умножение и деление; 
  • познават таблиците за умножение и за деление.

Необходими материали:

  • изследователските папки 
  • изображения на части от растения и животни
  • работни листове “Броене и умножение”
Нашето приключение започва
5 минути
Въведение

Учениците гледат изображения и познават кои части от кои растения и животни са показани.

Инструкции

  • "Ще ви покажа изображения на различни части на растения и животни – лапи, крила, листа, опашки. Опитайте се да познаете от кое животно или растение са. Помислете колко такива части има цялото животно или растение.
  • Например: лапа на тигър. Кое е животното? - тигър. Колко общо лапи има един тигър? - 4."

Обобщение

"Днес ще броим различни части от животни и растения и ще видим как умножението ни помага да разберем общия им брой много по-бързо."

Важно!

  • Подберете разнообразни и интересни примери (животни и растения).
  • Насочвайте с въпроси, ако някое изображение е трудно.

Материали за дейността

Природата в числа
15 минути
Работа по двойки

Учениците решават текстови задачи, свързани с части от животни и растения, като използват умножение.

Инструкции

  • "Сега ще си припомним как намираме брой с помощта на умножение, защото това ще упражняваме през целия проект.
  • Ще работите по двама и ще получите лист с текстови задачи. Във всяка задача има картинки на растения или животни и пише кои негови части трябва да изчислите с помощта на умножение.
  • Преди да започнете, ще направим един пример заедно. 
  • В едно езеро плуват 5 патици, всяка с по 2 крила. Колко крила имат всички заедно?
  • 5 патици Х 2 крила = 10 крила. Записваме 5 х 2 = 10 крила"

Обобщение

"Видяхме как можем да използваме умножението, за да получим отговори на задачите много по-бързо. "

Важно!

  • Насърчавайте учениците да записвят цялото решение с умножение.
  • Насърчавайте работата в екип.
  • Обикаляйте и насочвайте с въпроси ученици, които се затрудняват.
  • Насочвайте учениците как да приберат листовете в папките си, нека при всяка дейност подреждат последователно.

Материали за дейността

Събираме нашите открития
15 минути
Рефлексия

Учениците проверяват задачите си и прибират листовете с изчисления и наблюдения в папките си.

Инструкции

  • "Сега заедно ще проверим как сте записали всички изчисления и наблюдения.
  • След проверката  - на гърба на листа заедно нарисувайте нещо от днешния ден - част от задача, нещо свързано с природата или което ви е впечатлило от урока.
  • Накрая поставете работния лист в първото от джобчетата на папката."

Обобщение

"Сега папката съдържа всички наблюдения и задачи, направени до момента. Когато я отворим следващия път, ще можем лесно да продължим с изследванията."

Важно!

  • С помощта на различни ученици направете проверка на решенията на задачите.
  • Следете за последователно подреждане на материалите в папката.

Материали за дейността

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.