Раздел

Думата и речниковото ѝ значение

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • определят изречението, с което се изразяват чувства, като възклицателно;
  • разпознават подбудителните изречения за заповед, молба, съвет, забрана;
  • разграничават подбудително от възклицателно изречение;
  • преобразуват подбудителни и възклицателни изречения;
  • оформят пунктуационно правилно края на подбудителни и възклицателни изречения;
  • употребяват видове изречения в съответствие с комуникативната ситуация.

Необходими материали:

  • основа за макета
  • елементи на макета
  • украса (по желание)
  • лепило, флумастери, ножици
  • табелки с изречения
  • макетните елементи, изработени в предходния час
  • цветни моливи
Готови ли сме да завършим града?
10 минути
Дискусия

Учениците обсъждат какво още остава да се довърши по макета и разпределят задачите помежду си така, че работата да бъде завършена ефективно и с желание.

Инструкции

Запонете часа с дискусия.

  • "Ученици, днес предстои да сглобим целия макет на „Града на изреченията“. Но преди да започнем, нека заедно се подготвим – какво още трябва да се направи?
  • Разгледайте внимателно вашата част от града (улица, квартал или парк). Какво вече сте направили? Има ли нещо недовършено или липсващо?
  • Работим заедно. Уважаваме мнението на всички в екипа. Създаваме място, в което изреченията оживяват – направете го със старание и внимание!"

Обобщение

Чрез тази дейност учениците се подготвят емоционално и организационно за довършване на своя проект. Развиват умения за самостоятелност, сътрудничество и внимание към цялостната визия.

Важно!

  • Насочвайте учениците към съдържанието и подредбата на елементите.
  • Насърчавайте децата да вземат решения като екип.
  • Обърнете внимание на детайла и споделено носене на отговорност.

Материали за дейността

Да изградим нашия град!
20 минути
Творческа задача

Учениците сглобяват макета, прикрепят частите, довършват оцветяването и поставят табелките с изречения.

Инструкции

Преминете към довършването на макета.

  • "Ученици, внимателно свържете всички части на града – улици, квартали, парк. Добавете липсващите табелки с изречения. Не забравяйте препинателните знаци! Оцветете, украсете, направете града си жив и интересен за гостите. Подгответе го така, че да говори сам – без да има нужда от обяснение!"

Обобщение

Това е същинският финал на проекта – учениците прилагат знанията си в реален, визуален продукт, който ще представят пред другите. Работят с ангажираност и отговорност.

Важно!

  • Наблюдавайте внимателно работата – подсказвайте, ако някой тип изречение липсва.
  • Насърчавайте екипността и даването на идеи вътре в групите.

Материали за дейността

Оглед и финален щрих
10 минути
Рефлексия

Учениците оглеждат целия макет, проверяват дали всички елементи са поставени и правят последни корекции.

Инструкции

Завършете часа с оглед и кратка рефлексия.

  • "Ученици, разходете се около града и погледнете с очите на посетител – разбирате ли какви изречения живеят тук? Някой знак липсва ли? Всичко ли е четливо и красиво? Какво ви харесва най-много?
  • Направете последна проверка – в следващия час ще представим нашия “град” пред други класове!"

Обобщение

Учениците осъзнават стойността на довършителната работа и важността на финалната проверка. Това им дава увереност за представянето и чувство за постижение.

Важно!

  • Предложете лека музика или таймер, за да се създаде усещане за „финален“.
  • Подгответе учениците емоционално за предстоящото представяне.

Материали за дейността

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.