Създаване на проекти за Парада на професиите
Раздел
Професии и предприемачество
Времетраене
35 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- Посочват и назовават някои стоки и услуги.
- Назовават машини, апарати и техника, използвани в съвременни професии.
- Различават професии, свързани с производство на стоки и услуги.
- Проявяват толерантност при работа в група, участват в дискусия и вземат общо решение по проблем или тема.
Необходими материали:
Шаблони на шапки за различните професии, кадастрон, цветни моливи, флумастери
Учениците ще влязат в ролята на професионалисти, като изрежат и украсят шаблони на шапки за своите професии.
Инструкции
- Раздайте на учениците шаблоните на шапки за различните професии.
- Кажете им: "Всеки един от вас получи шапка на своята професия. Вашата задача е да изрежете шапката по посочените линии, да я залепите и да я поставите на главите си. Така ще влезете в роля и ще можем да продължим с изготвянето на проектите. За тази цел имате 7 минути."
- Съдействайте на учениците при изрязването и лепенето на шаблоните.
Обобщение
Съберете учениците и кажете: "Днес започнахме нашия час, като влязохме в роля с професионалните шапки. Вече сме готови да продължим с изготвянето на проектите за Парада на професиите."
Важно!
- Уверете се, че всички ученици разполагат с необходимите материали (ножици, лепило, моливи, флумастери).
- Помагайте на учениците, които се затрудняват с изрязването и лепенето на шаблоните.
- Насърчавайте ги да работят внимателно и да помагат на съучениците си при нужда.
Материали за дейността
Учениците ще създадат проекти за Парада на професиите, като попълнят информация и направят рисунки върху кадастрона.
Инструкции
- Насочете вниманието на учениците към следващата дейност.
- Кажете им: "В оставащата част от часа всяка група ще създаде своя проект за парада на професиите. Пред всяка двойка има кадастрон, на който са начертани различни полета. В тези полета трябва да попълните:
- Наименование на професията
- Стока или услуга, която предлага
- Описание на дейността на професията
- Рисунка на човек, изпълняващ тази дейност
- Отговор на въпроса “Как тази професия може да направи живота на хората по-добър?”
- Времето ви за работа е 20 минути.
Обобщение
Вие показахте отлични умения за работа в екип и сътрудничество. Сега остава да се подготвим за представянето им.
Важно!
- Уверете се, че всички двойки разполагат с необходимите материали (кадастрон, цветни моливи, флумастери).
- Наблюдавайте и насърчавайте учениците да работят в екип и да обсъждат идеите си.
- Помагайте на учениците, които се затрудняват с попълването на полетата или с рисуването.
Материали за дейността
Учениците ще подготвят своите презентации за представяне на професиите по време на Парада на професиите.
Инструкции
- Раздайте на учениците лист с инструкции за представянето на професиите.
- Кажете им: "Сега ще получите лист с инструкции за представянето на професиите. Прочетете си въпросите от листчето, обсъдете ги с другарчетата си и подгответе това, което ще ни разкажете на парада."
- Въпроси:
- Коя е професията, която представяме?
- Каква стока или услуга предлага човек, изпълняващ тази професия?
- Кратко описание на дейността и основните задачи на професията.
- Как тази професия може да направи живота на хората по-добър?
- Завършена рисунка на човек, изпълняващ тази професия.
Обобщение
Съберете учениците и кажете: "Днес подготвихме представянето за Парада на професиите. Вие работихте усърдно и показахте, че разбирате значението на различните професии за обществото. Очаквам с нетърпение да видя вашите презентации!"
Важно!
- Насърчавайте учениците да обсъждат въпросите заедно и да си помагат при подготовката.
- Уверете се, че всички разбират задачата и знаят какво трябва да представят.
- Помагайте на учениците, които имат нужда от допълнителни насоки или подкрепа.