Раздел
Движение и енергия
Времетраене
50 минути
Цели по предметно знание:
Учениците
- изброяват различни видове енергия (енергия от движението на водата и въздуха, слънчева енергия, енергия от горива и храни);
- описват с примери използването на енергията в бита, транспорта и от живите организми.
Необходими материали:
- работен лист “Експериментаторска бланка”
Експеримент
50 минути
Самостоятелна работа
Инструкции
Раздайте на всеки ученик работен лист “Експериментаторска бланка”.
- Всеки от вас получава предварително подготвен работен лист “Експериментаторска бланка”, в който има описани серия от задачи за проучване и самостоятелна работа.
- На всеки от вас ще се наложи да използва помощ от интернет, детски енциклопедии или възрастен, за да събере цялата му необходима информация.
- Четете внимателно условията на всяка експериментаторска задача. Целта на тази домашна работа е предварително да се подготвите, за да може по-гладко и успешно да протече работата в следващите етапи от проекта.
Обобщение
- Ако работата по “Експериментаторската бланка” се провежда в училище, във времето за Самоподготовка, помолете колегата, с когото работите, да насочи децата към провеждане на дискусия по повод направените наблюдения и размисли, които им минават, докато търсят и анализират информацията.
- Ако експериментите се провеждат у дома, отделете минути в началото на следващия час, за да може децата да докладват резултатите от проведените експерименти, и използвайте това като преход към новия урок.
Важно!
- Ако изберете да дадете на учениците задачата като домашна работа, уверете се, че ще имат помощ от родителите си, особено в частта, в която трябва да търсят информация в интернет или да гледат определени видео материали.
- Дайте ясни инструкции на децата и огледайте заедно експериментаторската бланка, за да се уверите, че всяка задача от нея е разбираема за тях и те знаят какво се изисква и очаква от тях.
