Раздел

Събиране и изваждане на числата до 20 без преминаване

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • извършват действията събиране и изваждане на числата до 20 без преминаване;
  • сравняват стойностите на числови изрази;
  • използват наименованията на компонентите и резултата при решаване на задачи от събиране.

Необходими материали:

  • пиратска кърпа, сандък, пергамент
  • пликове за писма за всяка група
  • писмо от капитан Черната брада (разпечатано)
  • работен лист “Пиратски задачи” за всяка група
  • части от пиратска карта-пъзел – за всяка група по една част от картата
Тайнственото писмо
5 минути
Въведение

Учителят влиза в роля на пиратски водач и прочита писмо от мистериозен пират. Учениците научават, че ще трябва да съберат парчетата от карта като решават задачи.

Инструкции

  • "Пирати, получихме писмо от капитан Черната брада! Сега ще ви го прочета. 
  • Картата към съкровището е разкъсана. Само с математически умения можем да я съберем. Готови ли сте да тръгнем на приключение?"

Обобщение

"Вече знаете защо сте тук – да помогнете на капитан Черната Брада! Още от самото начало разбрахте, че ще използвате математиката не просто за задачи, а за истинско приключение! Тази мисия ще ви покаже, че с ум и смелост всичко е възможно."

Важно!

  • Влезте в роля - сложете кърпа/шапка, говорете тайнствено.
  • Използвайте театрален подход, за да привлечете вниманието.
  • Писмото може да е разпечатано върху стара хартия, имитираща пергамент.

Материали за дейността

Да съберем парчетата от картата!
25 минути
Групова работа

Учениците работят в екипи, решават задачи и събират части от пиратска карта.

Инструкции

  • "Сега ще се разделите на 6 пиратски екипажа. Всеки екип ще получи плик, в който има работен лист с математически задачи. Ако решите вярно задачите, вашата група ще получи част от картата.
  • Когато сте готови, ще съединим частите и ще видим картата на съкровището."

Обобщение

"Вие вече доказахте, че сте истински пирати – решавахте задачи, събирахте частите от картата и показахте как работата в екип и математиката вървят ръка за ръка. С всяка решена задача се приближавате все повече до съкровището!"

Важно!

  • Подгответе пликове с разнообразни задачи (сравение, събиране, изваждане).
  • Насърчавайте учениците да използват наименованията на компонентите и резултата при решаване на задачи от събиране - събираемо, събираемо, сбор; умаляемо, умалител, разлика.
  • При правилно решени задачи – дайте част от картата. Ако има грешки, насочете учениците да помислят отново.
  • Стимулирайте сътрудничество между екипите, а не съревнование.

Материали за дейността

Открихме посоката!
5 минути
Рефлексия

Учениците се събират пред завършената карта. Обсъждат как математиката им е помогнала да се приближат до съкровището.

Инструкции

  • "Погледнете нашата карта! До къде стигнахме? 
  • Какво ви помогна да се справите със задачите? 
  • Каква стратегия използвахте в екипа, за да решите задачите и да получите частта от картата?"

Обобщение

"Погледнете картата – тя вече оживява благодарение на вас! Днес научихте, че числата не са просто в тетрадката, а са ключ към всяка загадка. А най-хубавото е, че приключението едва започва. Готови ли сте за следващата пиратска мисия?"

Важно!

  • Подчертайте напредъка – показване на цялата карта.
  • Насочете вниманието към това каква роля е изиграла математиката при справянето с предизвикателството.
  • Оставете време за кратки споделяния от ученици.

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.