Представяне и рефлексия

Раздел

Звуковете и буквите в българския език

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • разграничават звук от буква;
  • разграничават сричките в думата;
  • разграничават гласни от съгласни звукове;
  • изговарят правилно звуковете в думите;
  • познават печатните и ръкописните букви от българската азбука;
  • разпознават малка и главна буква (печатни и ръкописни);
  • пишат графически правилно и четливо буквите и връзките между тях.

Необходими материали:

  • Самооценъчна карта с критерии 
  • Проектите на децата “Градът на буквите”

Работен лист

Самооценяване на готовите проекти
10 минути
Оценяване

След като са завършли своите проекти, учениците се оценяват с помощта на самооценъчните карти.

Инструкции

Учителят раздава самооценъчните карти на децата. Припомня им как заедно са попълнили такава карта за общия проект. С тяхна помощ отново припомня как се попълва картата.

  • “Спомняте си самооценъчните карти, за които говорихме миналия път. Ето как попълнихме картата за нашия общ проект. Кой ще припомни как направихме това? Срещу всеки критерий, трябва да оцветите толкова звездички, с колкото оценявате своята работа - една звездичка е най-ниската оценка, пет звездички - най-високата. Аз ще прочитам критериите един по един и след всеки ще спирам, за да можете да се самооценявате като оцветявате звездичките.”

Обобщение

“Работихте много сериозно по своето оценяване. Попълнихте своите самооценъчни карти, за да разберете дали сте изпълнили всички изисквания за проекта и да разберете кое ви се е получило добре и кое бихте подобрили следващия път.”

Важно!

  • Уверете се, че децата са разбрали каква е задачата.
  • Уверете се, че децата са разбрали какви са критериите за успех и как се попълва оценъчната карта.
  • Подкрепяйте учениците, които се затрудняват, с допълнителни насоки.

Материали за дейността

Представяне на проектите “Градът на буквите” и рефлексия
20 минути
Презентация

Учениците представят своите “градове” под формата на изложба.  Следва обща рефлексия, която им дава възможност да си дадат и да получат обратна връзка за изработката, да обсъдят наученото по време на проекта и да помислят как развитите знания и умения могат да им бъдат полезни в бъдеще. Представянето може да се проведе и пред родителите на учениците под формата на изложба или като част от  “Празник на буквите”.

Инструкции

“Нека всеки да представи своя град и как е нарисувал домовете на буквите.”

  • След всяко представяне учителят дава думата на едно дете да каже коментар към съответния проект. В края се провежда кратка рефлексия за цялостния процес на работа.                                   

“Какво научихте по време на работа по рисунките? Как това ще ви помогне в бъдеще?”

Обобщение

  • Поздравете учениците за положените усилия и работата им по този проект.
  • Приветствайте външните гости (родители, други ученици, учители), ако има такива.
  • Преминете към последната част от урока - рефлексията:“За да може в бъдеще да създаваме още по-интересни проекти, сега е нужно да обсъдим няколко въпроса.”
  • Под формата на дискусия обсъдете: “Какво ви хареса най-много в създаването на проекта? Кое ви затрудни? Как се справихте с тази трудност? Какви други проекти бихте искали да имаме в часовете по български език?”

Важно!

  • Уверете се, че всички ученици са готови и участват в представянето.
  • Опитайте се да дадете възможност на всички да участват в рефлексията.
  • Подкрепяйте учениците, които се затрудняват при представянето или при рефлексията, с допълнителни насоки.
  • Водете си записки, за да използвате получената обратна връзка от учениците при реализирането на бъдещи проекти.

Материали за дейността

Завършване
5 минути
Обратна връзка

Учителят ще даде обратна връзка на учениците от работата по този проект.

Инструкции

  • Благодарете на учениците за положения труд и ги поздравете за знанията, които са придобили:  

"Справихте се чудесно, деца! Личи си колко много усилия сте положили, за да направите такива прекрасни проекти!"

Обобщение

“Деца, вие положихте много усилия и направихте прекрасни рисунки! Те показват както вашите знания за групирането на буквите по техните звукови характеристики, така и творческите ви умения - да рисувате, да подреждате на листа, да представяте своите идеи. Чрез този проект вие научихте много за буквите в българската азбука и развихте много умения. Те щ ви помагат да съставяте думи и изречения, да четете и пишете правилно.

Важно!

  • Поздравете учениците за положените усилия и работата им по този проект, като ги насърчите да участват и в следващи проекти.

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.