Раздел
Природните области в България
Времетраене
40 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- разпознават особеностите на Черноморската природна област;
- свързват природната среда с поминъка, туризма и опазването на крайбрежието.
Необходими материали:
- природна карта на България
- работен лист “Шаблон на уеб страница – Черноморско крайбрежие”
- снимки на места и забележителности от Черноморското крайбрежие
- моливи, флумастери
- ножици и лепила
- устройства с достъп до интернет
Учениците се мотивират и ангажират за часа като споделят неща, които харесват в Черноморската област.
Инструкции
- "Ученици, достигнахме и до последната област. При нея няма загадка както при предишните, защото остана само тя. Затова пък искам да си поговорим малко. Всички обичаме лятото и морето. Споделете ми какво харесвате най-много във вашите летни морски почивки? Кое е любимото ви нещо в Черноморската област? Къде обичате да почивате с вашите семейства?"
Обобщение
"Макар и още лятото да е далеч, мисля че всички се заредихме с чудесни емоции и слънчево настроение. Със сигурност вече сте готови да се впуснете в последното си проучване!"
Важно!
- Дайте възможност на повече ученици да се изкажат.
- Използвайте техните споделяния като плавен преход към финалната част на проекта - изработката на последната секция от сайта.
- Покажете картата с обхвата на Черноморското крайбрежие и отбележете важните обекти.
Учениците създават финална секция от проекта си, посветена на Черноморската област. Представят природата, градовете, туризма и екологичните предизвикателства.
Инструкции
- "Последната ви задача по проекта е да добавите секция за Черноморската природна област. Както обикновено, аз ще бъда тук и ще отговарям на въпросите ви, ако имате такива. Попълнете основните секции от уеб страницата и залепете подходящи снимки.
- Разпределите си добре ролите в отбора, защото времето ви за работа отново ще бъде ограничено - 25 минути."
Обобщение
Учениците представят Черноморската област като балансирано съчетание между природа, туризъм и отговорност.
Важно!
- Стимулирайте включване на теми за екология и устойчив туризъм.
- Насърчете артистични елементи – рамки от миди, вълнообразни линии и др.
- Проверете дали проектите съдържат основна информация и ясно визуално оформление.
- Предупредете учениците от предходен час, че може да донесат и използват устройство с интернет за търсене на информация (по две устройства на отбор) или осигурете устройства Вие, ако училището разполага с такива.
- Разпечатайте предварително работен лист “Шаблон на уеб страница - Черноморско крайбрежие”, по който ще работят отборите.
- Разпечатайте и снимки на места и забележителности от Черноморското крайбрежие, които учениците да залепят в работните листове.
- Докато учениците търсят и подреждат информацията си в шаблона, минавайте по масите, задавайте насочващи въпроси, допълвайте информацията. Това че този урок не е класически - фронтален, не означава, че учениците не могат да усвоят предвидената за часа информация.
Материали за дейността
Учениците измислят и предлагат рекламен слоган на Черноморската област, който представя нейните най-големи предимства.
Инструкции
- "Стана ясно, че всички обичаме морето. Знаете обаче, че морето ни е една от туристическите дестинации, която се бори с най-много конкуренция, често от гръцките плажове.
- Нека да помислим за изречение, слоган, което може да накара както българските туристи, така и чуждестранните, да предпочетат нашето море пред гръцкото"
Обобщение
"Ето, че сме готови с всички природни области. Остава ни само грандиозният финал, на който ще имате възможност да представите своята великолепна работа пред публика."
Важно!
- Дайте възможност на повече ученици да се изкажат.
- Следете за добрия тон - възможно е много деца да са чували различни мнения от своите родители, които да пренесат в изпълнението на тази задача.
