Ние сме разказвачите днес!
Раздел
Особености на художествено произведение
Времетраене
40 минути
Цели по предметно знание:
Учениците представят интерактивна презентация, представяща образите на Индже и Левски от литературни текстове.
Необходими материали:
- готовите презентации на учениците
- компютър
- проектор или интерактивна дъска
- бели листове
- флипчарт листове
- цветни листчета
- маркери
Учениците обсъждат какво прави едно представяне запомнящо се. Създават заедно кратък списък с добри практики за презентиране.
Инструкции
- "Ученици, представянето ви е почти готово, но как можем да го направим така, че всички да го запомнят?
- Какво ви прави впечатление, когато някой говори пред публика?
- Нека запишем на флипчарт лист най-добрите съвети за силно представяне – с какво да започнем, как да държим вниманието, как да завършим."
Обобщение
Тази дейност създава ясна рамка за успешна презентация и подготвя учениците емоционално и мисловно за активното участие.
Важно!
- Насърчавайте всички ученици да споделят.
- Обърнете внимание на езика на тялото, гласа, подбора на думи, използване на картини/музика/видео.
- Запишете съветите на флипчарт лист и го оставете видим по време на представянията.
Материали за дейността
Всяка група представя своята интерактивна презентация (слайдове, изображения, звук, драматизация и др.), свързана с образите на Индже и Левски. Публиката (класът) записва впечатления и въпроси.
Инструкции
- "Днес е специален ден за нашия проект, посветен на историите за смелост. В последните часове открихме как герои като Индже и Левски са вдъхновявали хората с делата си. Проучвахме, сравнявахме, създавахме. Сега е време вие, учениците, да бъдете разказвачите. Очаквам с интерес да чуя как ще вдъхнете живот на историите чрез своите презентации.
- Сега е вашият момент – време е да покажете какво сте създали! Всяка група ще има до 5 минути за своето представяне. Използвайте ясни и вдъхновяващи думи, говорете уверено и показвайте важните моменти от вашата презентация.
- Класът ви слуша внимателно и ще записва по едно нещо, което му е направило впечатление от презентацията, и по един въпрос.
- След всяка презентация ще има 1 минута за въпроси и коментари."
Обобщение
Учениците представят резултатите от своя труд, упражняват публична реч, слушане и уважение към чуждото мнение.
Важно!
- Подгответе таймер и следете за равномерно разпределение на времето.
- Насърчавайте позитивната обратна връзка от съучениците.
- Водете си бележки, които след това да използвате при обобщението и рефлексията в края на проекта.
Материали за дейността
Учениците обсъждат кое от представянията ги е впечатлило най-силно и защо. Избират една "вдъхновяваща идея" от всяка група, която да се запише на таблото.
Инструкции
- "След като изслушахме всички представяния, време е да се замислим. Кое ви направи най-силно впечатление?
- Помислете за една идея, реплика, изображение или момент от друга група, който ви е докоснал или ви е накарал да се замислите. Запишете я на цветно листче, което ще залепите на флипчарт.
- Ще дадем думата на всеки – кратко, по едно изречение, което може да започва така: “Най-много ме впечатли…”
- Накрая ще погледнем общия плакат и ще видим – какво най-много е останало в сърцата ни."
Обобщение
Рефлексията насърчава внимателно слушане, съпричастност и оценяване на чуждия труд. Завършваме проекта, като подчертаваме стойността на сътрудничеството и творческата смелост.
Важно!
- Насочвайте вниманието към съдържанието, не към сравняване на групи.
- Насърчавайте искреност и позитивна оценка.