Раздел

Особености на художествено произведение

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците представят интерактивна презентация, представяща образите на Индже и Левски от литературни текстове.

Необходими материали:

  • готовите презентации на учениците
  • компютър
  • проектор или интерактивна дъска
  • бели листове
  • флипчарт листове
  • цветни листчета
  • маркери
Как да бъдем въздействащи разказвачи?
10 минути
Дискусия

Учениците обсъждат какво прави едно представяне запомнящо се. Създават заедно кратък списък с добри практики за презентиране.

Инструкции

  • "Ученици, представянето ви е почти готово, но как можем да го направим така, че всички да го запомнят?
  • Какво ви прави впечатление, когато някой говори пред публика?
  • Нека запишем на флипчарт лист най-добрите съвети за силно представяне – с какво да започнем, как да държим вниманието, как да завършим."

Обобщение

Тази дейност създава ясна рамка за успешна презентация и подготвя учениците емоционално и мисловно за активното участие.

Важно!

  • Насърчавайте всички ученици да споделят.
  • Обърнете внимание на езика на тялото, гласа, подбора на думи, използване на картини/музика/видео.
  • Запишете съветите на флипчарт лист и го оставете видим по време на представянията.

Материали за дейността

Истории за смелост – представяме нашата работа
20 минути
Презентация

Всяка група представя своята интерактивна презентация (слайдове, изображения, звук, драматизация и др.), свързана с образите на Индже и Левски. Публиката (класът) записва впечатления и въпроси.

Инструкции

  • "Днес е специален ден за нашия проект, посветен на историите за смелост. В последните часове открихме как герои като Индже и Левски са вдъхновявали хората с делата си. Проучвахме, сравнявахме, създавахме. Сега е време вие, учениците, да бъдете разказвачите. Очаквам с интерес да чуя как ще вдъхнете живот на историите чрез своите презентации.
  • Сега е вашият момент – време е да покажете какво сте създали! Всяка група ще има до 5 минути за своето представяне. Използвайте ясни и вдъхновяващи думи, говорете уверено и показвайте важните моменти от вашата презентация.
  • Класът ви слуша внимателно и ще записва по едно нещо, което му е направило впечатление от презентацията, и по един въпрос.
  • След всяка презентация ще има 1 минута за въпроси и коментари."

Обобщение

Учениците представят резултатите от своя труд, упражняват публична реч, слушане и уважение към чуждото мнение.

Важно!

  • Подгответе таймер и следете за равномерно разпределение на времето.
  • Насърчавайте позитивната обратна връзка от съучениците.
  • Водете си бележки, които след това да използвате при обобщението и рефлексията в края на проекта.

Материали за дейността

Какво ни вдъхнови най-много?
10 минути
Рефлексия

Учениците обсъждат кое от представянията ги е впечатлило най-силно и защо. Избират една "вдъхновяваща идея" от всяка група, която да се запише на таблото.

Инструкции

  • "След като изслушахме всички представяния, време е да се замислим. Кое ви направи най-силно впечатление?
  • Помислете за една идея, реплика, изображение или момент от друга група, който ви е докоснал или ви е накарал да се замислите. Запишете я на цветно листче, което ще залепите на флипчарт.
  • Ще дадем думата на всеки – кратко, по едно изречение, което може да започва така: “Най-много ме впечатли…”
  • Накрая ще погледнем общия плакат и ще видим – какво най-много е останало в сърцата ни."

Обобщение

Рефлексията насърчава внимателно слушане, съпричастност и оценяване на чуждия труд. Завършваме проекта, като подчертаваме стойността на сътрудничеството и творческата смелост.

Важно!

  • Насочвайте вниманието към съдържанието, не към сравняване на групи.
  • Насърчавайте искреност и позитивна оценка.

Материали за дейността

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.