Нашите космически дневници

Раздел

Събиране и изваждане на числата до 20 с преминаване

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

  • Учениците създават и представят „Космически дневник“.

Необходими материали:

  • графитни и цветни моливи
  • лепила и ножици
  • “Космически дневник” на всяка група с попълнените работни листове със задачи от всяка станция 
  • самооценъчните карти – за всяка група
Подготвяме дневниците
10 минути
Творческа задача

Учениците подреждат, допълват и украсяват своите космически дневници.

Инструкции

  • "Звездни отбори, завършете своя “Космически дневник” – уверете се, че сте залепили мисиите, добавете заглавие, името на екипа, украса, рисунки. Направете го красив - ще го представим пред всички!
  • Изберете кой ще разкаже след малко за дневника – или го направете всички заедно."

Обобщение

"Вашите дневници не са просто тетрадки – те са истински космически книги с мисии, решения и рисунки! Днес показахте колко сте креативни и как можете да работите заедно като истински екип. Готови ли сте да ги споделите с останалите и да се гордеете с постигнатото? Голямото представяне започва!"

Важно!

  • Следете за равнопоставено участие на всички в екипите.
  • Следете за времето и насърчавайте учениците да завършат навреме, за да могат да се представят след това.

Материали за дейността

Екипажите докладват
15 минути
Презентация

Екипите представят своя „Космически дневник“ пред останалите. Всеки екип споделя кои мисии са били най-вълнуващи.

Инструкции

  • "Сега е време за най-важната част – да споделите вашия “Космически дневник” с останалите екипи! Разкажете как се справихте, коя мисия ви беше любима и защо."

Обобщение

"Вие завършихте мисията си като истински космически екипажи! Днес не само решавахте задачи, но създадохте нещо красиво и важно. Гордейте се с труда си – вие сте звездният екип на нашата мисия!"

Важно!

  • Осигурете възможност на всеки екип да се представи, като следите за времето.
  • Дайте позитивна и окуражаваща обратна връзка на всеки екип.
  • Може да се направи малка „изложба“ на дневниците на табло/дъска.

Материали за дейността

Нашата звездна следа
10 минути
Рефлексия

Екипите попълват групова самооценъчна карта, за да изразят как се чувстват, как са работили в екип и какво са научили.

Инструкции

  • "Сега ще направим последна стъпка от нашето звездно пътуване – ще се замислим как работихме и как се чувстваме. 
  • Всяка група ще получи самооценъчна карта. Отбележете как се представихте, как се чувствате след мисията, как работихте като екип и какво научихте. Накрая напишете едно нещо, с което се гордеете от работата ви днес."

Обобщение

"Всеки екипаж има нужда да знае как се е справил, за да расте и да лети още по-далеч следващия път. Днес вие преминахте през трудности и открития – сега вече знаете не само повече по математика, но и какво значи да си част от истински екип! Благодарим ви, смели изследователи! "

Важно!

  • Насърчете откровени, но позитивни отговори – не търсим “перфектност”, а осъзнаване.
  • Ако учениците все още се затрудняват с четенето, вие има прочитайте всеки въпрос и оставяйте малко време за отбелязване.
  • При желание, направете кратък кръг за споделяне (по едно изречение от всяка група).
  • Използвайте формулярите за изграждане на култура на рефлексия.
  • Самооценъчните карти може да се залепят последни в дневника или да се изложат до него.

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.