Раздел

Литературни и фолклорни текстове

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците представят създадените комикси върху легендата за Крали Марко.

Необходими материали:

  • готови дигитални комикси (Canva/PDF)
  • проектор или мултимедиен екран
  • работен лист “Въпроси за рефлексия по ПБО “Крали Марко – легендата оживява в комикс”
  • флипчарт листове
  • таймер
Сцената е наша!
10 минути
Въведение

Учениците се подготвят да представят своите комикси и си припомнят целта на проекта чрез насочени въпроси и разговор.

Инструкции

  • "Ученици, днес е специален ден – денят, в който вашите истории оживяват пред публика! Преди да започнем с представянето, нека си припомним как започна всичко:
  1. Коя беше първата идея за вашия комикс?
  2. Как избрахте сцените, които да включите?
  3. Как се справихте с предизвикателствата – например, кой герой да говори или как да направите историята интересна?
  • Помислете върху следните въпроси и който желае, може да сподели отговорите с класа:
  1. Какво най-много ви впечатли в легендата за Крали Марко?
  2. Имаше ли момент, в който се почувствахте като истински автори?
  3. Какво бихте искали да почувстват вашите читатели, когато видят комикса ви?
  • Ще използваме тези размисли, за да подготвим представянето си!"

Обобщение

Чрез тази дейност учениците си припомнят своя творчески път и се подготвят да споделят труда си. Осъзнават, че тяхната работа има стойност и ще бъде чута и видяна.

Важно!

  • Насърчавайте участие от всички ученици – дори тези, които обикновено са по-тихи.
  • Използвайте споделянето като начин за изграждане на увереност и уважение към усилията на всеки.
  • Ако е възможно, подгответе флипчарт лист с въпросите за по-лесна ориентация.

Материали за дейността

Представяне на комиксите
20 минути
Презентация

Учениците представят своите дигитални комикси пред класа и получават обратна връзка от съучениците.

Инструкции

  • "Всяка група ще представи своя комикс пред класа. Разкажете:
  1. Защо избрахте точно тази част от легендата?
  2. Какви реплики използвахте и защо?
  3. Какво искахте да предадете с вашия комикс – смелост, хумор, поука?
  • Опитайте се да говорите ясно, с увереност и… с гордост! Това е вашият труд.
  • А вие, публиката, ще дадете обратна връзка. Ето как можете да го направите:
  1. „Най-силният момент за мен беше…“
  2. „Много ми хареса как показахте…“
  3. „Бих искал да разбера повече за…“
  • Нека се изслушваме, да се уважаваме и да се вдъхновяваме едни от други."

Обобщение

Тази дейност дава възможност на учениците да упражнят представяне пред публика, да получат признание и да осъзнаят колко различни гледни точки може да има към един и същ текст.

Важно!

  • Следете за времето.
  • Поощрявайте позитивната и конструктивна обратна връзка.
  • Помагайте с насочващи въпроси, ако някоя група се затруднява с представянето.

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.