Нашите карти на пиратски острови
Раздел
Събиране и изваждане на числата до 20 без преминаване
Времетраене
35 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- извършват действията събиране и изваждане на числата до 20 без преминаване;
- решават текстова задача с едно пресмятане от събиране и изваждане;
- развиват логическо мислене и умения за решаване на проблеми.
Необходими материали:
- графитни моливи
- готовите карти на всяка група
- самооценъчна карта
- почерпка/грамоти/символични подаръци за децата (по желание)
Учителят подготвя учениците за представяне. Напомня им, че целта е да покажат как са използвали математиката, за да стигнат до съкровището.
Инструкции
"Днес ще се превърнем в разказвачи на нашето пиратско приключение! Ще разменим картите си, ще търсим съкровища, после ще представим нашата карта на съкровището пред останалите и ще оценим работата си!"
Обобщение
"Преди да покажем какво сме създали, нека си припомним – нашите карти не са просто рисунки. Те са пълни с математика – пътеки, фигури, задачи и съкровища!"
Важно!
- Настройте учениците на позитивна вълна.
- Подредете местата за търсене на съкровища и представяне.
- Уверете се, че всяка група има готова карта.
Групите разменят пиратските си карти и търсят съкровищата.
Инструкции
- "Разменете картата си с друга група. Опитайте да откриете тяхното съкровище! Решавайте задачите и следвайте пътеките, за да стигнете до пиратското съкровище.
- Имате 10 минути. Старт!"
Обобщение
"Беше вълнуващо да търсим съкровища по карта. Вие сте истински пирати! Никое съкровище не може да остане скрито за вас!"
Важно!
- Помогнете при размяната на карти между отборите (предварително може да изберете кой с кого).
- Подкрепяйте при нужда от насоки.
Всяка група представя своята карта пред останалите и получава коментари.
Инструкции
"Сега всяка група ще представи накратко своята карта – какво нарисувахте, какви задачи включихте и какви трудности срещнахте."
Обобщение
"Когато работим заедно и използваме математиката – можем да решаваме задачи, да намираме скрити неща и да създаваме нещо интересно. Това направихте вие!"
Важно!
- По време на представянията насърчавайте учениците да задават въпроси или да споделят коментари.
- Задавайте насочващи въпроси, ако е необходимо.
Групите попълват самооценъчни карти за процеса на работа и представянето си.
Инструкции
"Сега всеки екип ще си направи саморефлексия. Ще попълваме заедно работния лист, в който трябва да оцените своето представяне. Аз ще чета един по един въпросите и ще ви оставям време да отбележите своя отговор."
Обобщение
"Всеки от вас беше откривател, художник, математик и пират в едно! Показа, че може да мисли, да мери, да работи в екип и да се забавлява с математиката. Продължавайте да откривате нови съкровища – и в училище, и извън него!"
Важно!
- Раздайте саморефлексиите и след попълването им ги съберете.
- Тъй като на този етап четенето още не е усъвършенствано, нека всички да попълват едновременно, като Вие прочитате един по един критериите.
- Ако има време обобщете на глас повтарящите се хубави наблюдения.
- Тържествено раздайте изненадите, ако решите да има такива.
