Раздел

Събиране и изваждане на числата до 20 без преминаване

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • извършват действията събиране и изваждане на числата до 20 без преминаване;
  • решават текстова задача с едно пресмятане от събиране и изваждане;
  • развиват логическо мислене и умения за решаване на проблеми.

Необходими материали:

  • графитни моливи
  • готовите карти на всяка група
  • самооценъчна карта
  • почерпка/грамоти/символични подаръци за децата (по желание)
Нашето математическо приключение
5 минути
Въведение

Учителят подготвя учениците за представяне. Напомня им, че целта е да покажат как са използвали математиката, за да стигнат до съкровището.

Инструкции

"Днес ще се превърнем в разказвачи на нашето пиратско приключение! Ще разменим картите си, ще търсим съкровища, после ще представим нашата карта на съкровището пред останалите и ще оценим работата си!"

Обобщение

"Преди да покажем какво сме създали, нека си припомним – нашите карти не са просто рисунки. Те са пълни с математика – пътеки, фигури, задачи и съкровища!"

Важно!

  • Настройте учениците на позитивна вълна.
  • Подредете местата за търсене на съкровища и представяне.
  • Уверете се, че всяка група има готова карта.

Материали за дейността

Търсачи на съкровища
10 минути
Групова работа

Групите разменят пиратските си карти и търсят съкровищата.

Инструкции

  • "Разменете картата си с друга група. Опитайте да откриете тяхното съкровище! Решавайте задачите и следвайте пътеките, за да стигнете до пиратското съкровище.
  • Имате 10 минути. Старт!"

Обобщение

"Беше вълнуващо да търсим съкровища по карта. Вие сте истински пирати! Никое съкровище не може да остане скрито за вас!"

Важно!

  • Помогнете при размяната на карти между отборите (предварително може да изберете кой с кого).
  • Подкрепяйте при нужда от насоки.

Материали за дейността

Пиратски разказвачи
10 минути
Презентация

Всяка група представя своята карта пред останалите и получава коментари.

Инструкции

"Сега всяка група ще представи накратко своята карта – какво нарисувахте, какви задачи включихте и какви трудности срещнахте."

Обобщение

"Когато работим заедно и използваме математиката – можем да решаваме задачи, да намираме скрити неща и да създаваме нещо интересно. Това направихте вие!"

Важно!

  • По време на представянията насърчавайте учениците да задават въпроси или да споделят коментари.
  • Задавайте насочващи въпроси, ако е необходимо.

Материали за дейността

Какво научихме от нашето пътешествие?
10 минути
Рефлексия

Групите попълват самооценъчни карти за процеса на работа и представянето си.

Инструкции

"Сега всеки екип ще си направи саморефлексия. Ще попълваме заедно работния лист, в който трябва да оцените своето представяне. Аз ще чета един по един въпросите и ще ви оставям време да отбележите своя отговор."

Обобщение

"Всеки от вас беше откривател, художник, математик и пират в едно! Показа, че може да мисли, да мери, да работи в екип и да се забавлява с математиката. Продължавайте да откривате нови съкровища – и в училище, и извън него!"

Важно!

  • Раздайте саморефлексиите и след попълването им ги съберете.
  • Тъй като на този етап четенето още не е усъвършенствано, нека всички да попълват едновременно, като Вие прочитате един по един критериите.
  • Ако има време обобщете на глас повтарящите се хубави наблюдения.
  • Тържествено раздайте изненадите, ако решите да има такива.

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.