Нашето пътешествие из България
Раздел
Събиране и изваждане на числата до 1000 без преминаване
Времетраене
40 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- презентират готовите проекти с предложенията за пътешествия из България;
- представя графично математически данни.
Учителят се подготвят да представят своите проекти.
Инструкции
- Ученици, дойде ред да представите своите проекти. Подгответе ги и обмислете устно представяне пред класа, като разпределите ролите си в групата. Имате 5 минути за кратка репетиция.
Обобщение
Готови сме за представянето на проектите!
Важно!
- Насърчавайте групите да планират участие на всеки член по време на представянето.
- Следете времето, за да могат всички групи да се подготвят.
Всяка група представя своя проект пред класа, обяснява маршрута, разстоянията и причините за избора на маршрут. Класът задава въпроси и дава коментари.
Инструкции
- Представете избраните градове и маршрути. Обяснете разстоянията и другата информация за пътуването.
- След всяко представяне ще има малко време за въпроси и коментари от съучениците.
Обобщение
Поздравления! Проектите ви са много интересни! Положихте много усилия и показахте, че сте усвоили много знания за пътуването из България, пресмятането на разстояния и решаването на сложни текстови задачи.
Важно!
- Контролирайте времето за всяка група, за да могат всички да презентират.
- Насърчавайте активно участие на останалите ученици с въпроси и коментари.
- Поддържайте позитивна атмосфера.
Класът обсъжда представените проекти, учителят дава обобщаващи коментари, учениците рефлектират върху наученото.
Инструкции
- Нека завършим проекта с кратка рефлексия. Споделете какво ви хареса в проектите на другите групи.
- Отбележете какво сте научили за планирането на пътешествия и използването на математиката за целта.
Обобщение
В тези уроци вие не само решавахте задачи, но и развивахте умения за критично и творческо мислене, комуникация, работа в екип и направихте прекрасни проекти!
Важно!
- Дайте конструктивна обратна връзка на всички групи.
- Подчертайте разнообразието от маршрути и идеи, както и приложението на математическите знания.