Раздел

Особености на художествено произведение

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • правят самооценка на своето участие в проекта по зададена рубрика;
  • формулират в писмен и устен вид какво са научили и какво биха подобрили;
  • изразяват лична позиция за ценностите от текста (приятелство, уважение, свобода);
  • развиват умения за саморефлексия и даване на конструктивна обратна връзка.
Да се върнем към нашето приключение
10 минути
Дискусия

Учениците с помощта на учителя си припомнят основните стъпки от проекта – четене, работа по роли, макети, изложба – и подготвят нагласата си за финална равносметка.

Инструкции

  • "Днес ще завършим нашето приключение с последния змей. Нека първо си припомним – как започнахме? 
  • Какви роли имахме? 
  • Какви трудности срещнахме? 
  • А какво беше най-забавно?
  • Сега всеки от вас ще сподели по едно изречение: “Какво беше най-важното за мен в този проект?” "

Обобщение

Учениците осъзнават, че проектът е имал различни етапи и че всеки е допринесъл по свой начин. Това подготвя почвата за по-задълбочената самооценка.

Важно!

  • Може да използвате схема с етапите на проекта, за да улесните ретроспекцията.
  • Дайте думата на всеки ученик, като следите отговорите да бъдат кратки и позитивни.

Материали за дейността

Моята самооценка – какво научих?
20 минути
Работа по двойки

Учениците попълват рубрика за самооценка и анкета, след което обменят впечатления по двойки.

Инструкции

  • "Ученици, сега ще направите саморефлексия върху вашето участие в проекта.
  • Попълнете рубриката за самооценка – отбележете къде се справихте отлично, къде добре и къде имате нужда от подобрение.
  • Отговорете на въпросите от анкетата: “Какво научих за художественото произведение и за себе си?” и “Къде мога да се подобря?”
  • След това ще се обърнете към партньора си и ще споделите по едно нещо, с което се гордеете, и едно, което желаете да подобрите."

Обобщение

Учениците развиват умения за самооценка и осъзнават своите силни страни и области за подобрение. Това изгражда лична отговорност и критично мислене.

Важно!

  • Обяснете предварително критериите от рубриката (участие, сътрудничество, креативност, говорене пред публика).
  • Обикаляйте между учениците, за да помагате, ако не разбират въпросите.
  • Насърчавайте искреността и позитивния тон.

Материали за дейността

Нашето общо послание
10 минути
Рефлексия

Учениците формулират общо резюме - как се е променило разбирането им за темите приятелство, уважение и свобода.

Инструкции

  • "На цветни листчета запишете по една дума или кратко изречение: “Какво ще запомня от този проект?” или “Какво ми даде този проект?” След това ще ги залепим на таблото и ще ги прочетем заедно.
  • Накрая, като клас, ще опитаме да съставим едно общо послание – например:Научихме, че приятелството и уважението дават свобода и сила.“ "

Обобщение

Учениците затварят цикъла на проекта с лично и колективно обобщение. Те извеждат ценностите и се гордеят със своето участие и постижения.

Важно!

  • Подредете отговорите на флипчарт лист тематично (приятелство, уважение, свобода).
  • Завършете часа с кратка благодарност за труда и усилията на всички.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.