Раздел
География на континентите и страните. Азия
Времетраене
40 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- локализират Япония и Южна Корея на картата;
- характеризират природата, населението и стопанството им;
- посочват столиците, изброяват градове и забележителности в двете държави;
- подбират и обобщават най-важните факти за двете държави.
Необходими материали:
- голям лист/флипчарт;
- атласи/политическа карта на Азия;
- учебници;
- знамена на Японя и Южна Корея
- стикери – печати със знамена
Тази дейност затвърждава наученото за предишните дестинации и подготвя учениците за новото “пътуване“. Чрез кратка проверка на домашната работа учениците споделят важни факти за Турция и Китай. Разпознават следващите две държави по техните знамена.
Инструкции
"Пътешественици, добре дошли отново на борда на Полет №6 „На гости в Азия“!
Преди да потеглим към двете нови дестинации, нека да проверим дали сте напълно готови. В предния час поставих задача за домашна работа - да напишете от 3 до 5 важни факта за Турция и Китай, които да включим в “Географския паспорт”. Нека започнем с Турция… Кой иска да сподели? А какво не бива да пропуснем да кажем на нашите бъдещи гости за Китай?
Чудесно, пътешественици! Вече имате стабилен багаж от знания и сте готови за нови полети. А накъде ще излетим? Вижте две знамена - познахте ли днешните дестинации?
Точно така! Днес нашият полет каца в Япония и Южна Корея!
Вашата задача е да съберете най-важните и интересни факти за тези две страни. Всичко, което откриете, ще влезе в нашия “Географски паспорт” и ще впечатли гостите в Географската работилница.
И не забравяйте: ако работите активно, в края на часа ще получите новите си стикери със знамената на Япония и Южна Корея в пътническия билет. Готови ли сте за излитане?"
Обобщение
Дейността мотивира учениците да работят активно.
Важно!
- Поканете няколко ученици доброволци да споделят по един интересен факт за Турция и Китай.
- Насърчавайте допълнения от другите. Ако е необходимо, подпомагайте с насочващи въпроси.
- Подгответе визуални материали - знамената на двете държави - и оставете учениците да отгатнат новите дестинации.
Учениците се разделят на два екипа и “кацат“ в различни зони - Япония и Южна Корея. Проучват информация в атласа и учебника и създават географска характеристика на страната по зададения модел. След ротация допълват и коригират работата на другия екип. Накрая, заедно с учителя, обобщават най-важните факти, какво ще влезе в географските паспорти на страните, за да се използва в Географската работилница.
Инструкции
“Пътешественици, нашият учебен самолет направи специален курс и кацна в две невероятни дестинации – Япония и Южна Корея! Днес ще работите като истински изследователи и ще съберете най-важните факти за тези страни, които ще ви трябват за нашия “Географски паспорт” и за предстоящата географска работилница.
Преди да започнете, кажете ми – как се прави географска характеристика на държава? Кои са най-важните неща, които винаги трябва да включим? Нека ги запишем на дъската!
Отново се разделяме в два големи екипа: екип за Япония и екип за Южна Корея. Задачата на всеки от тях е да проучи страната, в която се намира, като използва атласа и учебника. Разпределете задачките помежду си и работете в екип. Запишете информацията на големия лист кратко и ясно, по точки. Имате на разположение 10 минути.
Внимание, пътешественици, сменяме дестинацията! Екипът, който беше в Япония, сега отива в Южна Корея, а екипът, който беше в Южна Корея, се мести в Япония. Вашата нова задача е да прочетете внимателно какво е записал предишният екип, да допълните, ако липсва нещо важно, да поправите неточности. Работете бързо и разумно - имате 10 минути.”
Обобщение
Учениците научават важни факти за географското положение, природата, населението, стопанството и културните особености на двете държави. Упражняват се да подбират същественото, да допълват и коригират чужда работа и да обобщават знания.
Важно!
- Преди часа подгответе зона “Япония“ и зона “Южна Корея“ в класната стая.
- Във всяка зона оставете голям лист/флипчарт и маркери.
- Продължете с припомняне на елементите на географската характеристика на държава. Запишете ги на дъската.
- Разделете класа на два екипа и задайте време за проучаване на информацията в атласа и учебника. Насочете учениците да запишат на съответния флипчарт само най-важните факти (може да го разграфите предварително).
- Обявете “смяна на дестинацията“. Ако разполагате с още време, съберете учениците и обсъдете резултатите от проучването. Задавайте насочващи въпроси.
Учениците заедно с учителя обобщават най-важното за Япония и Южна Корея. Получават домашна задача да подберат 3-5 ключови факта за Географския паспорт и да помислят какво още биха подготвили за щанда в работилницата. Получават стикери в самолетния си билет.
Инструкции
“Пътешественици, нашият полет до Япония и Южна Корея приключи успешно. Днес събрахме много ценни знания, които ще ни трябват за нашата голяма мисия в Географската работилница.
Нека първо обобщим заедно: кое ви впечатли най-много за Япония? А за Южна Корея? Кои факти задължително трябва да влязат в “Географския паспорт”, за да разкажем интересно на гостите?
Вашата домашна мисия е следната: за следващия час запишете в тетрадката си 3 до 5 най-важни и интересни факта за Япония и Южна Корея. И още нещо – представете си, че на работилницата ви се пада да бъдете домакини на щанд за една от изучените вече държави. Помислете върху три въпроса и запишете по един отговор за всеки от тях:
- Какво още бихте сложили на вашия щанд - предмет, плакат, снимка, символ?
- Какъв малък сувенир бихте подарили на гостите, за да им остане спомен от вашата държава?
- Каква забавна или интересна дейност бихте предложили да направите заедно с гостите на щанда си?
А сега поздравления! Получавате заслужено новите си стикери със знамената на Япония и Южна Корея в самолетния билет. Те показват, че успешно завършихте още една мисия. Предстои ни само още една последна дестинация!”
Обобщение
Тази дейност се провежда, за да се затвърдят и обобщят знанията за Япония и Южна Корея и да се свържат с практическата подготовка за Географската работилница. Поставянето на стикерите в самолетния билет поддържа усещането за приключение и създава мотивация за последната дестинация в пътешествието.
Важно!
- Поставете въпроси, с които да ангажирате учениците в обобщението. Оставете ги да споделят свободно, допълвайте, ако липсват важни неща.
- След това им обяснете задачата за домашна работа. Запишете на дъската трите въпроса: какво биха сложили на своя щанд (например предмет, плакат,символ), какъв малък сувенир биха подарили на гостите, за да им остане спомен и каква забавна или интересна дейност биха предложили да направят заедно с тях. Насърчете ги да бъдат креативни, да мислят какво би впечатлило най-много гостите и да го запишат като домашна работа.
- Завършете урока емоционално и мотивиращо. Похвалете ги за добре свършената работа и им поставете новите стикери със знамената на Япония и Южна Корея в самолетния билет.
