Моята ферма – Разяснение

Раздел

Планиране и обработка

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

  • обработват хартия и картон, както и природни, текстилни и отпадъчни материали;
  • прилагат операциите рязане, биговане, прегъване, връзване, съединяване и оцветяване;
  • планират своята работа на основата на графична информация – снимки, технически рисунки, скици;
  • проявяват толерантност при работа в група, участват в дискусия и вземат общо решение по проблем или тема. 

Необходими материали:

 кутия, малки играчки домашни животни, отпадъчни и природни материали за изработка на макет, табели за фермите

Завладяващо начало на часа
10 минути
Самостоятелна работа

Заедно с учениците поставете на главите си фермерските хартиени шапки. 

Разгледайте макетите на ферми, създадени от други ученици - снимки от интернет

Обяснете идеята на учениците и задайте въпроси:

Тези проекти предварително бяха изпратени на вашите родители и предполагам, че заедно вкъщи сте ги разгледали. От какви материали са направени макетите? Какви материали ще са ни необходими този час, за да направим свои ферми?

Очакван отговор от учениците: кутии, шишета, цветна хартия, природни материали и др.

В голяма купа/кутия поставете играчки на домашни животни - всяко дете предварително е донесло една такава играчка-животно. Поканете всеки ученик, със затворени очи и на случаен принцип, да си изтегли животно, което да сложи след това в макета-ферма, изработен от неговия отбор. 

Дайте ясна инструкции за работа на учениците: 

Всеки един от вас ще дойде при мен. Със затворени очи ще бръкне в купата/кутията и ще си изтегли играчка - животно. Тези животни ще бъдат във фермата, която ще изработите със своя отбор. Ще ги поставите във вашите макети, когато са готови.

Инструкции

Всеки един от вас ще дойде при мен. Със затворени очи ще бръкне в купата/кутията и ще си изтегли играчка - животно. Тези животни ще бъдат във фермата, която ще изработите със своя отбор. Ще ги поставите във вашите макети, когато са готови.1

Важно!

Всеки един от вас ще дойде при мен. Със затворени очи ще бръкне в купата/кутията и ще си изтегли играчка - животно. Тези животни ще бъдат във фермата, която ще изработите със своя отбор. Ще ги поставите във вашите макети, когато са готови.2

Обобщение

Всеки един от вас ще дойде при мен. Със затворени очи ще бръкне в купата/кутията и ще си изтегли играчка - животно. Тези животни ще бъдат във фермата, която ще изработите със своя отбор. Ще ги поставите във вашите макети, когато са готови.3

Материали за дейността

Дейности за активно учене
30 минути
Работа в група

Насочете вниманието на учениците към следващата дейност. 

Обяснете кратко целта на дейността:

В оставащата част от часа всяка група ще създаде макет на ферма, използвайки кутии от мляко, сок, шишета, цветна хартия, отпадъчни и природни материали. Това са материалите, които всеки от вас предварително е донесъл.

Учениците са групирани предварително по отбори така, както ще работят. Дайте им  инструкция:

Отборът трябва да залепи „сградите“ от по-малки кутии и шишета в по-голяма кутия, от обувки например, която да служи за двор на фермата. Нека всяка сграда е облепена в цветна хартия или оцветена. От подходящи природни материали - клечки, трева, мъх, направете двора на фермата, където накрая ще поставите пластмасовите животни. Създайте от клечки, листа и подръчни материали различни съоръжения, които смятате, че са необходими за животните във фермата. Времето ви за работа е 25 минути.

Инструкции

В оставащата част от часа всяка група ще създаде макет на ферма, използвайки кутии от мляко, сок, шишета, цветна хартия, отпадъчни и природни материали. Това са материалите, които всеки от вас предварително е донесъл.

Важно!

Обобщение

Материали за дейността

Силен завършек на часа
5 минути
Работа в група

Обобщете за учениците какво са свършили до този момент:

Ученици, запознахме се вече с професията на фермера, с домашните животни и грижите, които се полагат за тях във фермата. А този час създадохме и макет на ферма. Ако времето в часа не ви е било достатъчно, всеки отбор може да довърши своя макет за домашно - или вкъщи, или в ЦДО групата.

Завършете часа с малък подарък за всеки отбор - табела за фермата, разпечатана на по-дебела хартия. 

Дайте задача на учениците:

Нека всяка група напише върху табелата името на своята ферма. След това я залепете или закачете на подходящо място върху макета си.

Инструкции

Важно!

Обобщение

Ученици, запознахме се вече с професията на фермера, с домашните животни и грижите, които се полагат за тях във фермата. А този час създадохме и макет на ферма. Ако времето в часа не ви е било достатъчно, всеки отбор може да довърши своя макет за домашно - или вкъщи, или в ЦДО групата.

Материали за дейността

Още уроци и активности от този проект

Няма предишни уроци и активности в този проект
Подготовка

test 2