Моят геометричен герой – проектиране на маска
Раздел
Събиране и изваждане на числата до 100 с преминаване
Времетраене
35 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- разпознават видовете триъгълници според страните;
- чертаят в квадратна мрежа геометричните фигури правоъгълник и квадрат по зададени размери и триъгълник по дадени върхове.
Необходими материали:
- бели листове
- графитни и цветни моливи
- чертожни линии
- примерни маски, направени от геометрични фигури
Учениците си припомнят основните геометрични фигури и обсъждат примери как могат да се комбинират за маска.
Инструкции
- "Сега ще ви покажа няколко примерни маски, направени от геометрични фигури. На какво ви приличат?
- Назовете фигурите, които виждате.
- Изберете една фигура и я покажете с помощта на тялото или ръцете си."
Обобщение
"Видяхме как с помощта на различни геометрични фигури могат да се създадат различни лица и форми – това ще ни помогне при проектирането на нашите маски."
Важно!
- Насърчавайте активно участие. Поддържайте забавен и мотивиращ тон.
- Подкрепяйте точността при назоваването на фигури.
Материали за дейността
Учениците скицират дизайна на своята маска, като комбинират геометрични фигури и развиват детайлите на идеята си.
Инструкции
- "Помислете каква маска искате да направите. С нея ще се представите и ще покажете съответните геометрични фигури, които ще използвате на нея.
- Вашата маска може да представя една геометрична фигура, а може да е нещо друго, направено от различни геометрични фигури.
- Вземете лист и молив. Ще направите скица на своята идея. За по-точно чертане използвайте линия.
- Начертайте контур на маската във формата на геометрична фигура.
- Добавете очи, нос, уста или други елементи като комбинации от фигури.
- Помислете и изберете цветовете и детайлите, които искате да използвате."
Обобщение
"Чрез скиците, които направихте, упражнихте умения за планиране, комбиниране на фигури и визуализация, което ще ви подпомогне по-късно при реалната изработка на маските."
Важно!
- Дайте достатъчно време за скициране, ако е необходимо и малко повече от даденото.
- Подкрепяйте учениците при изразяване на идеи и комбиниране на фигури.
- Насърчавайте индивидуални и оригинални решения.
Учениците споделят своите скици с друго дете, обсъждат идеите и получават обратна връзка, за да подобрят проекта преди изработката.
Инструкции
- "Намерете си партньор. Покажете един на друг скиците си и обяснете идеите си. Обменете мнения – какво е интересно, какво може да се подобри. Напишете си кратки бележки с подобренията, които искате да направите и ще приложите следващия път."
Обобщение
"Обсъдихте идеите си и получихте обратна връзка. Така подготвяте идеите си за реална изработка на маските."
Важно!
- Насърчавайте конструктивна и уважителна обратна връзка.
- Ако на учениците им е трудно сами да се комбинират по двама, помогнете им да се разпределят и всеки да си има другарче. Следете дали всички двойки участват активно.
- Подкрепяйте учениците, които се затрудняват да изразят идеи.
