Моят геометричен герой – проектиране на маска

Раздел

Събиране и изваждане на числата до 100 с преминаване

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • разпознават видовете триъгълници според страните;
  • чертаят в квадратна мрежа геометричните фигури правоъгълник и квадрат по зададени размери и триъгълник по дадени върхове.

Необходими материали:

  • бели листове
  • графитни и цветни моливи
  • чертожни линии
  • примерни маски, направени от геометрични фигури
Фигура в действие
5 минути
Въведение

Учениците си припомнят основните геометрични фигури и обсъждат примери как могат да се комбинират за маска.

Инструкции

  • "Сега ще ви покажа няколко примерни маски, направени от геометрични фигури. На какво ви приличат?
  • Назовете фигурите, които виждате.
  • Изберете една фигура и я покажете с помощта на тялото или ръцете си."

Обобщение

"Видяхме как с помощта на различни геометрични фигури могат да се създадат различни лица и форми – това ще ни помогне при проектирането на нашите маски."

Важно!

  • Насърчавайте активно участие. Поддържайте забавен и мотивиращ тон.
  • Подкрепяйте точността при назоваването на фигури.

Материали за дейността

Геометрично вдъхновение
20 минути
Творческа задача

Учениците скицират дизайна на своята маска, като комбинират геометрични фигури и развиват детайлите на идеята си.

Инструкции

  • "Помислете каква маска искате да направите. С нея ще се представите и ще покажете съответните геометрични фигури, които ще използвате на нея.
  • Вашата маска може да представя една геометрична фигура, а може да е нещо друго, направено от различни геометрични фигури.
  • Вземете лист и молив. Ще направите скица на своята идея. За по-точно чертане използвайте линия.
  • Начертайте контур на маската във формата на геометрична фигура.
  • Добавете очи, нос, уста или други елементи като комбинации от фигури.
  • Помислете и изберете цветовете и детайлите, които искате да използвате."

Обобщение

"Чрез скиците, които направихте, упражнихте умения за планиране, комбиниране на фигури и визуализация, което ще ви подпомогне по-късно при реалната изработка на маските."

Важно!

  • Дайте достатъчно време за скициране, ако е необходимо и малко повече от даденото.
  • Подкрепяйте учениците при изразяване на идеи и комбиниране на фигури.
  • Насърчавайте индивидуални и оригинални решения.
Разкажи ми за твоята маска
10 минути
Обратна връзка

Учениците споделят своите скици с друго дете, обсъждат идеите и получават обратна връзка, за да подобрят проекта преди изработката.

Инструкции

  • "Намерете си партньор. Покажете един на друг скиците си и обяснете идеите си. Обменете мнения – какво е интересно, какво може да се подобри. Напишете си кратки бележки с подобренията, които искате да направите и ще приложите следващия път."

Обобщение

"Обсъдихте идеите си и получихте обратна връзка. Така подготвяте идеите си за реална изработка на маските."

Важно!

  • Насърчавайте конструктивна и уважителна обратна връзка.
  • Ако на учениците им е трудно сами да се комбинират по двама, помогнете им да се разпределят и всеки да си има другарче. Следете дали всички двойки участват активно.
  • Подкрепяйте учениците, които се затрудняват да изразят идеи.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.