Любими места и забележителности

Раздел

Светът на детето

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците описват забележителности в родното селище.

Необходими материали:

  • фотографии, изображения или картички на места и забележителности от родния край
  • цветни моливи или флумастери
  • работен лист “Любими места и забележителности”
  • Откривателските дневници на учениците
Игра "В търсене на забележителности"
10 минути
Игра

Учениците търсят и разпознават известни места и забележителности в родния край чрез интерактивна игра с фотографии, изображения или картички.

Инструкции

  • "Днес ще сме откриватели на забележителности. На различни места в класната стая са разположени снимки на забележителности. Обиколете бавно и внимателно, разгледайте ги и застанете до това място или забележителност, които са ви най-любими от нашия роден край. 
  • Когато всеки от вас застане до любимата си забележителност, ще обсъдим всяка от тях."

Обобщение

Учениците активно наблюдават, разпознават и обсъждат забележителности, развиват умения за комуникация и наблюдателност и се подготвят за създаване на страницата в дневника.

Важно!

  • Подредете картичките на различни места в стаята, за да дадете възможност на учениците да се движат.
  • След като всеки застане до любимото си място/забележителност, задайте допълнителни въпроси:
    • Кое е това място? Къде се намира?
    • Кой е бил там?
    • Какво ви харесва най-много в това място?
  • Поддържайте позитивна атмосфера, похвалете активните участници.

Материали за дейността

Любими места и забележителности
20 минути
Работа по двойки

Учениците избират забележителности и ги описват с рисунки и кратки факти на страницата „Любими места и забележителности“ в откривателския дневник.

Инструкции

  • "Време е за следващата страница в дневника. Екипи, пред вас е работния лист „Любими места и забележителности”.
  • В първата задача на страницата нарисувайте любимите места или забележителности от вашия роден край. Под рисунките опишете мястото или забележителността. Напишете интересни факти – например кога са построени или какво ги прави специални.
  • Използвайте цветни моливи и флумастери, за да направите страницата красива."

Обобщение

Учениците документират любими места и забележителности, развиват умения за описание, създавайки визуален и текстов материал за дневника.

Важно!

  • Подкрепяйте учениците, които се затрудняват с писането, като предложите примерни изречения.
  • Насърчавайте децата да използват наблюдения или разкази от семейството за любими места.
  • Подгответе интересни факти за по-известните места и забележителности в родния край, в случай, че учениците не се сетят за такива.

Материали за дейността

Представяне на места и забележителности от родния край
5 минути
Презентация

Няколко екипа представят своите страници с любими места и забележителности пред класа, останалите задават въпроси и обсъждат наблюдаваните идеи.

Инструкции

  • "Кой екип иска да представи своята страница от дневника?
  • Представете рисунките и прочетете кратките факти, които сте написали.
  • Останалите слушайте внимателно. Може да задавате въпроси на съучениците си, като „Защо избра това място?“ или „Какво го прави специално?“"

Обобщение

Децата упражняват представяне и слушане, затвърждават знанията си за забележителности и любими места.

Важно!

  • Изберете различни примери, за да се видят разнообразните наблюдения и идеи.
  • Поддържайте позитивна атмосфера и насърчавайте децата да слушат и да задават въпроси.
  • В края на дейността помолете учениците да поставят работния лист като следваща страница в дневника.

Материали за дейността

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.