Космически часовник: Мисия във времето

Раздел

Събиране и изваждане на числата до 20 с преминаване

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците: 

  • извършват действията събиране и изваждане с числата до 20 с преминаване;
  • познават мерната единица за време час и нейното означение (ч); 
  • определят времето по часовник в „кръгли“ часове.

Необходими материали:

  • учебен часовник или табло с часовник и кръглите часове
  • работен лист “Време и космически мисии”
Планираме старта на космически мисии
10 минути
Въведение

Учениците използват часовник и си представят, че организират старта на ракета. Определят време по часовник.

Инструкции

  • "Здравейте, космически екип! Днес влизате в нова роля – ще бъдете космически инженери. А знаете ли какво прави един космически инженер? Той планира всичко, свързано с една мисия - кога ще излети ракетата, колко време ще лети, кога ще кацне. За да успее, трябва да може да работи с часовник и да смята точно времето.
  • Нашата нова мисия е да планираме различни космически дейности. Ще ни трябва умението да определяме часа и да разпознаваме кръгли часов.
  • Кой ще ми каже какво е „кръгъл час“?
  • Това е час, който завършва на „:00“. Примери: 7:00, 12:00, 15:00.
  • Да разгледаме един часовник, за да видим какви часове са изобразени на него.
  • Ако сега е 9:00 и изминат 3 часа – колко ще е часът?  9:00 + 3 часа = 12:00 ч
  • Ако стартът е в 14:00, а сега е 10:00 – колко часа остават?  14:00 – 10:00 = 4 часа"

Обобщение

"Научихме, че всеки космически инженер трябва да знае как се работи с часовник и как да познава часа. Това ще ни помогне да подготвим перфектните мисии!"

Важно!

  • Използвайте учебен часовник или табло с часовник, за да визуализирате часовете.
  • Дайте възможност на децата да изследват часовника и часовете и да споделят какво знаят.
  • Направете заедно няколко примера с изчисляване на изминало време.
Колко е часът?
20 минути
Работа по двойки

Учениците отчитат кръгли часове и изминало време, свързани с различни етапи от космическо пътуване.

Инструкции

  • "Скъпи малки астронавти, днес ще работите по двойки с един работен лист. В листа има задачи с часовници, свързани с космическата мисия. Трябва да изчислите и запишете изминалото време. Обсъждайте решенията помежду си и помагайте си.
  • Задачите ще са общо 10. 
  • При нужда питайте учителя. Накрая ще направим заедно проверка."

Обобщение

"Работихме заедно по задачи, свързани с космически мисии, където трябваше да откриваме колко е часът и какво е изминалото време. Така научихме как да използваме часовници в различни ситуации. Работата в екип ни помогна да разберем по-добре задачите и да се справим по-лесно. Поздравления на всички за усърдието и сътрудничеството!"

Важно!

  • Подкрепяйте учениците при трудност, обяснявайте как да разпознават стрелките на часовника.
  • Насърчавайте учениците да използват часовник като визуализация.
  • Насърчавайте съвместна работа.

Материали за дейността

Как планирахме космическите мисии?
10 минути
Рефлексия

Групите споделят как са решили задачите и как са използвали часовника1 за да посочат часа и изминалото време. Обсъждат защо е важно да познаваме часовника.

Инструкции

  • "Разкажете как открихте какво е изминалото време във задачите.Нека всяка група каже решението на една задача.
  • Защо е важно да познаваме времето точно?"

Обобщение

"Видяхме колко е важно да познаваме часа и изчисляваме изминалото време, особено когато планираме важни мисии като космически пътувания."

Важно!

  • При необходимост визуализирайте отговорите с помощта на часовник.
  • Поощрявайте активно участие и споделяне на различни подходи. 
  • Подчертавайте практическата важност на умението да разпознаваме часовника и да пресмятаме изминало време.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.