Измерваме и чертаем фигури в квадратна мрежа

Раздел

Събиране и изваждане на числата до 100 с преминаване

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • определят дължини на страни на геометрични фигури, начертани в квадратна мрежа при зададена единица мярка на квадратната мрежа;
  • чертаят в квадратна мрежа геометричните фигури правоъгълник и квадрат по зададени размери и триъгълник по дадени върхове.

Необходими материали:

  • графитни и цветни моливи
  • чертожни линии
  • работен лист “Квадратна мрежа”

Работен лист

Как да измерим?
10 минути
Въведение

Учениците измерват страните на фигури в квадратна мрежа, броейки квадратчетата.

Инструкции

- Днес продължаваме работата по геометричните фигури. Пред всеки от вас има работен лист с квадратна мрежа. 

- Погледнете първата фигура на квадратната мрежа - квадрат. Ще измерим страните ѝ, като броим квадратчетата по ръбовете. Ще запишем получените дължини в сантиметри, защото 1 квадратче = 1 см.

- Хайде сега всеки от вас да преброи и запише страните на другата фигура и заедно да проверим.

Обобщение

Сега вече знаем как да измерваме страните на фигурите в квадратна мрежа. Това ще ни помогне да измерваме фигурите, от които са съставени нашите играчки.

Важно!

  • Демонстрирайте броенето на първата фигура бавно и ясно.
  • Подчертайте връзката с предишния урок – кои са страните на фигурите и как ги броим.
  • Обикаляйте и при нужда насочвайте с въпроси.

Материали за дейността

Как да начертаем?
15 минути
Самостоятелна работа

Учениците чертаят фигури в квадратна мрежа.

Инструкции

- Сега ще ви покажа как се чертае фигура в квадратна мрежа, като използваме броя квадратчета за всяка страна. Първо ще направим заедно един правоъгълник по зададени размери. После ще начертаем триъгълник по дадените му върхове. След това вие ще направите сами няколко фигури в работния лист - аз ще ги запиша на дъската. 

- Не забравяйте да броите квадратчетата внимателно, за да станат страните точни. Фигурите могат да се застъпват. Накрая оцветете начертаните фигури.

Обобщение

Ние не само измервахме, но и начертахме фигури в мрежа – правоъгълници, квадрати и триъгълници – като спазихме точните размери и върхове. Това умение ще ни помага, когато създаваме свои модели и играчки, които изглеждат правилно и красиво.

Важно!

  • При демонстрацията подчертавайте броенето на квадратчетата и проверката на точността.
  • При триъгълника акцентирайте върху намирането на върховете и свързването им.
  • Насърчавайте учениците да използват линия и молив при чертане.
  • Може да използвате фигура от предишната дейност като пример, за да направите връзка между измерване и чертане.
  • Напишете на дъската фигурите, които учениците трябва да начертаят:
  1. квадрат със страна 3 см;
  2. правоъгълник със страни 5 см и 3 см;
  3. квадрат със страна 7 см;
  4. правоъгълник със страни 1 см и 4 см;
  5. два триъгълника.

Материали за дейността

Нашите чертежи
10 минути
Презентация

Учениците представят своите чертежи, обясняват как са измервали и чертали, споделят затруднения и успехи.

Инструкции

- Сега ще имате възможност да покажете вашите чертежи. Разкажете как измервахте и как чертахте. 

- Какво ви беше лесно, а какво - трудно?

Обобщение

Днес научихме как да измерваме точно и да чертаем фигури в квадратна мрежа по дадени страни или върхове. Това са важни умения, които ще ни помогнат да създадем играчките за нашия проект.

Важно!

  • Включете колкото е възможно повече ученици.
  • Дайте възможност да споделят стратегии за измерване и чертане.
  • Обръщайте внимание на точното чертане с линия и молив.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.