Раздел

Литературни и фолклорни текстове

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • четат правилно и с разбиране малки по обем художествени или нехудожествени текстове;
  • отговарят кратко на въпроси по съдържанието на изучавано произведение;
  • се ориентират в случката в изучаваното литературно или фолклорно произведение.

Необходими материали:

  • Копия на репликите за всеки от актьорите и разказвача
  • Попълнените листове с идеи на сценографите
  • Платове, картони, ножици, лепило, бои и др. за декорите и костюмите
  • Подготвени (или частично готови) декори и костюми
Готови ли сме за публиката?
5 минути
Въведение

Учителят мотивира учениците, като им напомня, че днешният ден е много важен – това е последната им репетиция преди представлението.

Инструкции

Започнете часа, като вдъхнете увереност на учениците и отново изясните задачите им.

  • Днес е специален ден – това е последната ни репетиция преди представлението! Готови ли сме да дадем всичко от себе си и да направим най-доброто представяне?
  • Всеки театър прави генерална репетиция, за да се увери, че всичко е както трябва. Ние днес ще проверим дали знаем репликите си, дали костюмите и декорите са готови и дали всички сме уверени в ролите си.

Обобщение

Обобщете.

  • Всяко представление започва с добра подготовка. Да започваме генералната репетиция!

Важно!

  • Насочете учениците към идеята, че репетицията е шанс да се почувстват уверени, а не да се страхуват от грешки.
  • Окуражете ги да се подкрепят взаимно.

Материали за дейността

Приказката оживява
25 минути
Групова работа

Учениците работят по групи – актьорите репетират цялото представление, а сценографите подготвят костюмите и декорите.

Инструкции

Дайте инструкции на учениците как да проведат репетицията.

  • Сега започва истинската магия! Правим генералната репетиция – ще изиграем цялото представление, сякаш вече сме пред публика. Актьорите ще репетират – важно е да бъдем изразителни и да показваме чувствата на героите. Сценографите ще приготвят нашата сцена – ще нагласим костюмите и декорите. Готови ли сме?
  • Актьорите и разказвачът изиграват приказката от началото до края без прекъсване. Аз ще следя за силен глас, изразителност и плавност.
  • Сценографите проверяват дали всички костюми са готови. Ако е необходимо, завършват дребните детайли по декора и подготвят сцената.

Обобщение

Обобщете.

  • Виждам колко чудесно работите! Всеки от вас допринася за нашето представление – актьорите правят героите живи, а сценографите създават вълшебния свят. Представлението изглежда страхотно! С още малко увереност утре ще бъдем готови да удивим нашата публика.

Важно!

  • Помагайте на актьорите с интонацията, движенията и изразителността.
  • Следете дали реквизитът е на правилните места.
  • Ако има малки грешки, оставете учениците да се поправят сами – важно е да свикнат да се справят в реална ситуация.
  • Поощрявайте децата с усмивки и одобрение.

Материали за дейността

Готови за сцената
5 минути
Рефлексия

Учениците обсъждат как се чувстват след генералната репетиция и правят последни корекции.

Инструкции

Завършете часа с кратка рефлексия.

  • Сега всеки от вас е истински артист! Как се чувствате след последната репетиция? 
  • Всичко ли е готово? 
  • Понякога малките промени правят огромна разлика. Има ли нещо, което можем да подобрим, за да бъдем напълно готови?

Обобщение

Обобщете.

  • Днес направихме важна крачка – нашата приказка оживява! Предстои ни да я споделим с публиката.

Важно!

  • Дайте възможност на всяко дете да сподели как се чувства.
  • Окуражете ги, като подчертаете напредъка им.
  • Ако някой е притеснен, напомнете му, че грешките са нормални и важното е да се забавляват по време на представлението.

Материали за дейността

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.