Раздел
Събиране и изваждане на числата до 100 без преминаване
Времетраене
35 минути
Цели по предметно знание:
- пресмятат числови изрази със скоби, като спазва реда на действията;
- намират неизвестно събираемо, като използват зависимостите между компонентите и резултатите при събирането и изваждането;
- намират обиколка на триъгълник, правоъгълник и квадрат;
- решават съставни текстови задачи с две пресмятания.
Необходими материали:
- подходяща музика
- простор с щипки
- табелки за всяка станция с трите типа задачи
- задачи от трите типа – всяка на отделно листче със съответния цветови код
Учителят въвежда учениците в историята – портите на замъка са заключени, за да влязат на празника, трябва да решат задача по избор.
Инструкции
- Днес е големият ден! Замъкът отваря врати за празника. Но за да влезете, всеки трябва да покаже, че владее силата на числата.
- В класната стая са разположени три цветни станции (кули), всяка с по 10 задачи:
- Кула на турнирите (червена) за текстови задачи;
- Кула на изразите (синя) за изрази със скоби и липсващи събираеми;
- Кула на архитектите (зелена) със задачи за обиколка.
- Изберете една от кулите, изтеглете задача и я решете. Ако задачата ви е вярна, ще получите билет за празника!
Обобщение
Тази дейност ни въведе в празничната мисия и ни показа, че знанията ни от предишните уроци са ключът към успеха.
Важно!
- Представете историята емоционално.
- Покажете станциите и това, че задачите са различни по вид.
- Мотивирайте децата, че могат да работят и по двойки, ако искат, но всеки трябва да реши една задача.
Материали за дейността
Учениците избират “кула” (станция), изтеглят задача, решават я, проверяват решението и получават билет за вход към празника.
Инструкции
- Всеки трябва да реши една задача по избор. При нужда можете да си помагате.
- Правилата са следните:
- Изберете една от трите станции.
- Изтеглете листче със задача.
- Решете я на листчето.
- Донесете на учителя за проверка. Аз ще проверявам тези задачи и ще отбелязвам верните с тикче, а сгрешените - с въпросителен знак.
- Ако е вярна, получавате билет за празника.
- Ако не е вярна, я поправете с помощ от съученик или учител.
- Верните задачи закачаме с щипка на „Простора на славата“.
Обобщение
Тук приложихме всичко, което сме учили – избирахме подход и проверявахме решенията си.
Важно!
- Подгответе задачите от трите типа.
- Насочвайте учениците да взимат разнообразни задачи, а не всички да се насочат само към една от кулите.
- Окуражавайте взаимопомощ при нужда.
- Подгответе си решенията на задачите и проверявайте бързо, за да няма чакане.
- Отбелязвайте верните задачи с тикче, а грешните - с въпросителен знак.
Материали за дейността
Всички, които са получили билет, участват в празника – музика, танци, почерпка.
Инструкции
- Поздравления, герои! Преодоляхте всички предизвикателства и заслужено влизате в Залата на славата. Време е за танци, награди и празнуване на успеха!
- Но преди това е важно да споделите кое ви беше най-интересно в целия проект.
Обобщение
Тази дейност ни показа, че упоритата работа и екипният дух водят до успех и радост. Завършихме мисията и сме готови за нови предизвикателства.
Важно!
- Насърчете учениците първо да споделят кое им е било най-интересно в целия проект.
- Може предварително да сте се уговорили с децата да си сложат костюми или елементи на рицари/принцеси.
- Пуснете весела музика, направете снимки. Може да подготвите почерпка.
- По ваша преценка можете да връчите грамоти с хумористични или тематични заглавия.

