Раздел

Литературни и фолклорни текстове

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците създават дигитален комикс за Крали Марко, като подбират фон, герои и добавят реплики.

Необходими материали:

  • готовите сторибордове на учениците
  • дигитални устройства с достъп до Canva
  • линк към шаблон за работа, предоставен от учителя
  • таймер
От хартия към екран – започваме дигиталния комикс
10 минути
Въведение

Учениците преминават от сториборда към създаване на дигитален комикс в Canva, като си разпределят ролите в екипа, подбират фон, герои и добавят реплики.

Инструкции

  • "Ученици, готови ли сте да вдъхнете живот на вашите истории? Представете си, че сте художници и режисьори – само че вместо камера, ще използвате Canva!
  • Всеки от вас ще работи в своята група. Ще прехвърлите вашата история от сториборда в дигитален комикс. За целта ще използваме линка към готовия шаблон.
  • Разпределете ролите помежду си: 
  1. Кой ще е отговорник за компютъра? 
  2. Кой ще следи дали спазвате последователността от сториборда? 
  3. А кой ще пише репликите? 
  • Помнете: всяка сцена трябва да има фон, герои, балончета с раплики. Изберете добре думите – кратки, ясни и в стила на героите.
  • Ако срещнете трудности – вдигнете ръка. Аз съм тук, за да помагам."

Обобщение

Учениците започват реализацията на своя краен продукт. Пренасят идеите от хартия в дигитална среда и упражняват умения за визуално мислене, екипна работа и писане на диалози.

Важно!

  • Помогнете на учениците да се включат в Canva.
  • Споделете линк с шаблон, по който да работи целия клас - при споделянето изберете опция “Възлагане”.
  • Подтиквайте ги да се придържат към сториборда, но да добавят творчески елементи.
  • Напомнете какво е важно в добрия визуален разказ - последователност, яснота, емоция.

Материали за дейността

Оформяме сцена по сцена – работим като екип
25 минути
Групова работа

Учениците продължават работа по дигиталния комикс - въвеждат текстове, подреждат сцени, оформят последователност, проверяват правописа.

Инструкции

  • "Сега продължете да изграждате останалите сцени от комикса.
  • Помнете: важно е всяка сцена да казва нещо важно за героя. Не претрупвайте – по-добре малко, но ясно.
  • Проверявайте как изглежда всичко. Ясно ли е? Четливо ли е? Разпознавате ли какво казват героите?
  • Може да използвате картинки, фон, ефекти – но не прекалявайте. Сцените трябва да следват логиката на историята.
  • Когато сте готови – отбележете в края “готово за представяне”.

Обобщение

Учениците се потапят в творческия процес и учат как да структурират визуален разказ, като обединяват текст, диалог, емоция и композиция.

Важно!

  • Следете кои групи имат нужда от удължено време – може да планираш представянето в началото на следващия урок.
  • Помагайте при технически въпроси, но оставяй творческия избор на децата.
  • Ако някоя група изостава, насърчете ги да направят „мини версия“ с основни моменти.

Материали за дейността

Моят момент зад кулисите
5 минути
Рефлексия

Кратка рефлексия - учениците споделят къде се намират в работата и кой момент от създаването на комикса е бил най-значим за тях.

Инструкции

  • "Всеки творец има своето преживяване зад кулисите. Нека сега си спомним какво беше най-интересно или важно за вас днес.
  • Споделете сцена, реплика, чувство, момент от създаването или работа в екип, които ще запомните.
  • Може да представите с думи или с мимика, жест."

Обобщение

Тази дейност помага на учениците да осмислят преживяното, да се свържат с работата си и да се подготвят с увереност за предстоящото представяне.

Важно!

  • Насърчавайте лични преживявания – не само „какво направихме“, но и „как се почувствах“.
  • Използвайте спокоен тон, за да създадете усещане за завършеност и удовлетворение.

Материали за дейността

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.