Раздел
Числата 10, 20, 30, …, 100. Събиране и изваждане с тях
Времетраене
35 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- познават числата 10, 20, 30, …, 100 и техните означения с цифри;
- познават десетицата като бройна единица;
- броят по десетици до 100 в прав и обратен ред;
- сравняват числата 10, 20, 30, …, 100;
- извършват действията събиране и изваждане с числата 10, 20, 30, …, 100;
- познават банкнотите от 20 лева, 50 лева и от 100 лева и монетите от 20 стотинки и от 50 стотинки;
- решават текстови задачи с изучените мерни единици.
Необходими материали:
- графитни и цветни моливи
- подходящи печати или стикери
- паспортите на учениците
- карта на Страната на числата и парите
- саморефлексия – за всяко дете
- карти с въпроси за куиз
Учениците заедно с учителя разглеждат картата на страната, припомнят си местата, които са посетили, и споделят какво са научили.
Инструкции
- "Нека за последно разгледаме заедно картата на Страната на числата и парите. Къде ходихме?
- Какви мисии изпълнявахме?
- Кое място ви хареса най-много и защо?
- Какво научихте?"
Обобщение
"Беше едно вълнуващо пътешествие! Всяко място ни научи на нещо ново. Да видим колко добре си спомняме всичко – готови ли сте за куиз с въпроси?"
Важно!
- Покажете картата на Страната на числата и парите, на която през цялото време отбелязвахте местата, които “посещавахте”.
- Насочвайте учениците с въпроси като:
- "Къде се учихме да броим?
- Къде срещнахме банкнотите?
- На кой остров решавахме задачи?"
- Поощрете децата да споделят лично преживяване или най-любим момент.
Учителят тегли въпроси от специални карти и задава на всяко дете по един. Ако ученикът не може да отговори, ползва „помощ от приятел“.
Инструкции
"Ще играем последната игра от пътешествието! Всеки ще получи въпрос. Ако не знае отговора – може да извика помощник от класа. Ще открием заедно колко много сме научили."
Обобщение
"Поздравления, приключенци! Видяхме, че всички помните много! Показахте, че добре познавате числата, парите и задачите. Вие сте истински пътешественици!"
Важно!
- Използвайте предварително подготвени карти с въпроси, свързани с темите на уроците.
- Насърчавайте учениците да мислят, когато се затрудняват, насочвайте ги с въпроси. При нужда, ученикът може да избере помощник – съученик.
- Давайте позитивна обратна връзка при всеки отговор и обобщете накрая.
- Поддържайте приповдигнато настроение и вълнение като на куиз.
Учениците попълват карта за саморефлексия и рисуват в дневниците си какво най-много им е харесало и какво са научили.
Инструкции
- "Всеки ще получи работен лист за саморефлексия, който да попълни.
- След това ще завършите паспортите си от пътешествието. Помислете и запишете:
- Какво научих?
- Кое ми беше най-интересно?
- Нарисувайте любимия си момент от страната на числата и парите.
- Ще получите последен печат. Тези дневници ще ви останат спомен от това вълнуващо приключение."
Обобщение
"Вие не просто преминахте през Страната на числата и парите – вие я покорихте! Учихте, играхте, помагахте си. Продължавайте да изследвате с любопитство и усмивка! Браво на вас, малки математици! Вече сте готови за следващото приключение!"
Важно!
- Уверете се, че всички са разбрали как да попълнят саморефлексията и помагайте при нужда.
- Насърчете креативността при украсата.
- Сложете подходящи печати или стикери на съответните страници в паспортите на всяко дете.
- Ако има възможност, дайте време за споделяне.



