Раздел

Планиране и обработка

Времетраене

35 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • режат, биговат, прегъват, връзват, съединяват и оцветяват;
  • посочват грижите за отглеждане на домашни животни;

Необходими материали:

  • работен лист “Диви и домашни животни”
  • работен лист “Фермерска шапка”
  • работен лист “Аз като фермер”
  • лепило 
  • ножици 
  • моливи
  • флумастери

Работен лист

Работен лист

Групиране на животни
10 минути
Работа по двойки

Часът започва с дискусия за видовете животни - диви и домашни. Учениците получават работен лист, в който по двойки трябва да групират животните на такива, които отглеждаме в селскостопанския двор, и такива, които живея свободно сред природата.

Инструкции

Сложете си хартиена фермерска шапка на главата.

  • Погледнете тази шапка на главата ми. Можете ли да познаете каква професия представям?

Задайте следващ въпрос: 

  • По какво познахте, че съм фермер? Как стигнахте до този извод?

Обобщете, че целта на днешния урок е децата да разберат повече за домашните животни, грижите, които полагаме за тях, какво представлява фермата като място за отглеждане на тези животни и каква е ролята на фермера.

Задайте въпроси за припомняне на предходните знания: 

  • Къде живеят дивите животни? А къде живеят домашните животни?

Обобщете отговорите на учениците: 

  • Точно така! Дивите животни обикновено живеят в гората и сред дивата природа, където могат да бродят свободно. А домашните животни? Правилно, те живеят при нас, хората, във фермата или у дома, и там ние се грижим за тях.

Надградете като помолите учениците да дадат няколко конкретни примера: 

  • Може ли някой да ми даде пример за диво животно и къде живее то? А за домашно животно?

Насочете вниманието на учениците към работен лист “Диви и домашни животни”.

Обяснете целта на дейността: 

  • Днес ще работим по двойки, за да разберем къде живеят различните животни - в дивата природа или с нас, в селскостопанските дворове. Вашата задача е да групирате животните на “диви” и “домашни”.

Дайте на децата ясни инструкции за работа:

  • На работния лист виждате различни животни. Обсъдете с партньора си кое животно къде живее - дали е домашно, или диво. След като се съгласите, изрежете всяко животно и го залепете на правилното място в листа. Имате 5 минути за тази задача.

Обобщение

С тази дейност си припомнихме видовете животни. Отделихме тези, които са домашните, за да можем да използваме тези знания за създаването на наша ферма.

Важно!

  • Разделете учениците предварително на двойки и раздайте на всяка двойка по един работен лист.
  • Диференцирайте дейностите според индивидуалните особености на учениците - на някои ученици може предварително да са изрязани животните от работния лист, за да не изостават и да завършат задачите си по време на часа.
  • След като времето изтече, поканете една или две двойки да представят своя работен лист пред класа и да обяснят своите решения. Използвайте този момент за дискусия и корекции, ако е необходимо.

Материали за дейността

В дрехите на фермера
10 минути
Самостоятелна работа

Учениците влизат в ролята на фермери и създават свое отличително облекло - фермерска шапка.

Инструкции

Кажете на учениците, че по време на проекта ще влязат в ролята на фермери и по групи ще започнат да създават своя собствена ферма.

Обяснете кратко целта на дейността:

  • Първата ви стъпка от тази важна мисия - да влезете в ролята на фермера, е да се „облечете” като фермери. Вашата задача ще бъде да си изработите фермерски шапки като моята.

Учениците на този етап работят самостоятелно, затова раздайте на всяко дете шаблон на фермерска шапка - работен лист “Фермерска шапка”.

Дайте ясни инструкции за работа на учениците:

  • На работния лист имате шаблон на фермерска шапка. Вашата задача е всеки да изреже своята, да я залепи, а след това да нарисува върху нея отличителен знак или да си напише името. За тази задача имате 8 минути.

Обобщение

За да разберем напълно дейността на фермера и неговата отговорна задача, ние трябва да влезем в неговите обувки. Облеклото ще ни помогне да се почувстваме като истински фермери.

Важно!

  • Принтирайте предварителна работния лист върху жълти листове.
  • Ако има нужда, съдействайте на учениците за изрязването на шаблоните.

Материали за дейността

Аз като фермер
15 минути
Самостоятелна работа

Учениците изобразяват себе си като фермери и обсъждат от какво материали се нуждаят, за да създадат макети на ферми.

Инструкции

Преминете към последната дейност за часа.

  • На главите си вече имаме фермерски шапки. Остава ни само до края на часа да си изберем фермерско облекло.

Раздайте на учениците им работен лист “Аз като фермер”. Поставете им задачата с ясни инструкции:

  • Деца, всеки от вас трябва самостоятелно да нарисува себе си като фермер и да оцвети своята картина като съобрази цвят на косата, очите, любим цвят дрехи. Времето за работа е 10 минути. Ако времето в часа не е достатъчно, може да довършите тази задача за домашно.

След като времето за работа изтече, насочете вниманието на учениците към това, че вече имат фермерско облекло, но нещо липсва.

  • Какво обаче ни липсва, за да сме истински фермери?
  • Точно така, липсва ни ферма и животни в нея.

Така задайте следващата стъпка от проектната работа - създаването на макет на ферма.

  • Следващия час ще изработваме макет на ферма. Какви материали ще са ни нужни за целта?

Обобщение

За да можем да създадем макети на ферми, трябва внимателно да планираме от какви материали се нуждаем.

Важно!

  • Насочвайте учениците към природни и рециклирани материали, от които се нуждаят - кутии, шишета, цветна хартия, клечки, мъх и др.
  • Ако времето за завършване на тази дейност не е достатъчно, дайте я за домашна работа.

Материали за дейността

Изберете други уроци и активности по проекта

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.