Дейност – Създаваме планета – 3D модел и туристически плакат (домашна групова работа)
Раздел
Планетата Земя
Времетраене
50 минути
Цели по предметно знание:
Учениците:
- затвърждават знанията си за планетите в Слънчевата система чрез творческа проектна дейност;
- развиват умения за работа в екип и представяне на информация в различни форми.
Необходими материали:
- картон, хартия, лепило, ножици
- стиропорени топчета, клечки, тел, пластилин
- флумастери, цветни моливи, стикери
- линия
- работен лист “Критерии за туристически плакат на Слънчевата система”
Създаване на модел и туристически постер
50 минути
Групова работа
За домашно в занималнята учениците създават интерактивен модел на Слънчевата система и изработват постер, който представя избрана планета като туристическа дестинация.
Инструкции
Раздайте на всеки отбор инструкции “Критерии за туристически плакат на Слънчевата система” .
- Оставате да работите в същите отбори, в които проучвахте планетите в предходния час.
- Създайте модел на вашата планета, като се стараете да я представите реалистично – цветове, размер, отличителни особености (например пръстени, кратери и т.н.). Можете да използвате стиропорени топчета, пластилин, хартия и каквото друго се сетите.
- Изработете плакат, който да представя планетата ви като туристическа дестинация.
- В плаката трябва да включите задължително следното:
- Име на планетата (с големи, четливи букви)
- Две интересни характеристики (температура, атмосфера, повърхност)
- Защо си струва да се посети? (1-2 атрактивни причини)
- Какво трябва да носи туристът?
- Рисунка/илюстрация на планетата
- Забавен лозунг или слоган („Посети... и се почувствай извънземно!“)
- Тук можете да развихрите въображението си изцяло - можете да рисувате, оцветявате, да направите колаж, да използвате цветна хартия, брокат - нямате никакви ограничения. Важно е да създадете желание у останалите си съученици да посетят вашата планета.
Обобщение
Тази дейност дава възможност на учениците да съчетаят знанията си за планетите с творчество и работа в екип. Освен че затвърждават наученото, те упражняват презентационни и комуникационни умения. Моделите и плакатите могат да бъдат изложени в класната стая или коридора, а представянето служи като плавен преход към следващия урок за движението на небесните тела.
Важно!
- Насърчете учениците да разпределят ролите си в екипа (дизайнер, писател, презентатор и т.н.).
- Обикаляйте по групите, за да съдействате при нужда и да насочвате фокуса към основните изисквания.
- Ако е възможно, предоставете шаблон за плаката или пример от минал период.
- В края на времето планирайте кратка разходка между екипите – всяка група може да представи модела и плаката си пред останалите.
