Апостолите на Освобождението – за кого ще изработим лапбук?

Раздел

Българското общество през Възраждането

Времетраене

40 минути

Цели по предметно знание:

Учениците:

  • познават основни факти за живота и делото на Васил Левски, Георги Раковски и Христо Ботев;
  • разбират ролята на Апостолите на свободата в организирането на национално-освободителното движение;
  • извличат ключова информация и да я подготвят за представяне в своя лапбук.

Необходими материали:

  • работни листове “Апостолите на свободата”
  • цветни моливи или маркери
Кой какъв герой е?
10 минути
Дискусия

Учениците обсъждат предварителните си знания за Васил Левски, Георги Раковски и Христо Ботев чрез интерактивна игра „Питай и отговори“.

Инструкции

  • "Ученици, сега ще преминем към една вълнуваща задача. Ще ви представя няколко изображения. Вашата задача е да кажете:
  1. Кой е на изображението?
  2. С какво е известен този човек? 
  3. Какво още знаете за него?
  4. Има ли нещо, което бихте искали още да научите?"

Обобщение

"Тази дейност ни помага да припомним и да изясним знанията си за Апостолите на свободата и да се подготвим за по-задълбоченото им изследване."

Важно!

  • Мотивирайте учениците да участват активно, като насърчавайте всички да отговарят и задават въпроси.
  • Направете кратки уточнения или корекции, ако се появят неточности.
На лов за факти
25 минути
Работа по двойки

Учениците работят с учебника и предоставени от учителя материали, като изследват информацията за живота и делото на Апостолите на свободата. Попълват работен лист с информация, който ще им послужи при подготовката и сглобяването на готовия лапбук.

Инструкции

  • "Вече показахте, че знаете не малко неща за Апостолите на свободата, но за да можете да подготвите истински впечатляващи лапбуци, които ги представят в най-добрата им светлина и блясък, трябва по-голяма дълбочина на познанията ви. 
  • Затова и в следващата задача ще работите по двойки. Всяка двойка ще проучи информацията, поместена в учебника, както и така подготвена от мен, за един конкретен борец за свобода. 
  • Ще получите кратък работен лист, върху който да обобщите информацията, която сте открили. За тази задача ще имате на разположение 15 минути. Когато сте готови, няколко двойки ще представят пред класа онова, което са открили, а останалите, които са работили за същата личност, ще допълнят, ако има такава необходимост.
  • Бъдете съсредоточени и прецизни. Информацията, която извадите и подготвите сега, ще се превърне в основа за създаването на вашите лапбуци."

Обобщение

"Тази дейност ни помага да разберем живота и делото на борците за свобода, което ще ни подготви за оформяне на лаббук."

Важно!

  • Следете двойките за напредък и предоставяйте помощ при трудности.
  • Мотивирайте децата да използват цветни маркери за отбелязване на важните моменти.
  • Подчертавайте значението на ключовите моменти за национално-освободителното движение.

Материали за дейността

Сподели какво откри!
5 минути
Рефлексия

Учениците споделят най-интересния факт, който са открили, и обсъждат защо този факт е важен.

Инструкции

  • "На финала на днешния час, нека се обърнем назад и да помислим над нещо:
  1. Изберете един факт за своя борец за свобода, който ви се струва най-интересен.
  2. Кажете на класа защо този факт е важен и какво научихте."

Обобщение

"Тази дейност ни помага да споделим наученото, да затвърдим ключови факти и да се подготвим за създаване на следващия раздел на нашия лапбук - Априлското въстание."

Важно!

  • Оставете време за поне 6–7 ученици да се изкажат. 
  • Обобщете казаното и подгответе децата за следващия урок.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.