Здравейте, аз съм Татяна Павлова, преподавател по български език и литература в 17. СУ”Дамян Груев”, София. Класовете, в които преподавам са 5,6,7,8 и търся практичния начин да мотивирам и активизирам учениците в гимназиален етап.
Ще продължа да изследвам бонбоните, предложени от Мария Петрова и по-точно тяхното име.
Бих възложила на осмокласниците да проследят откъде тръгва наименованието им, с кой период свързваме този творец, какво е характерно за Ренесанса, с развитието на кой жанр от литературата се свързва този период от ренесансова Италия. Кои човешки страсти са обговорени в “Декамерон”/ правейки аналогия с шоколада един от символите на любовта/.
Колегата с 11. клас би могла да търси връзка м/у Рафаело и Рафе Клинче – търсещи фигури на неспокойството и конфликтността, на противоречие и талант.
С шести клас ще изследваме ролята на изкуството в живота на човека, съпоставяйки го с Ханчевия “Художник”. Със седми клас ще търсим смислите и символиката на бяло-червената кутия и как бихме могли да я съотнесем към бялата гушка на Пенка, по която се стича кръвта. / “ По жътва”/
С пети клас ще отидем на фолклорния празничен календар и ще се запитаме защо и цветовете на мартеницата съвпадат с тези на Рафаелото🤷🏻♀️
… и така маркирах голям проект, сега остава да се науча как да го координирам😊 и да го вместя правилно във времето, за да покрия ДОС.
В проекта се включва ИЦ, ИИ…