Здравейте! Казвам се Людмила и съм начален учител в СУ “Св. Климент Охридски” гр. Аксаково. Близо 10 години изначалното любопитство, с което децата откриват света около себе си, ме провокира да търся начини за пълноценното им включване в процеса на учене. Наблюденията ми са, че с навлизането на технологиите, на ПБО, в класните стаи буквално закипя нов живот. Учениците се чувстват все по-значими – в центъра на случващото се, а минавайки през техния опит и емоции, наученото остава дълго след края на часа.
Около мен сега е любимата играчка на дъщеря ми – заекът Ушко от прежда. Без да се замисля много като тема за ПБО – Откъде идва преждата? Как е предена в миналото? (междупредметни връзки – Човекът и обществото, Технологии и предприемачество.). Очакван резултат – освен проучване за различните по състав прежди и презентирането им, практически опити за плетене.
За смартфона на колегата Недялка Траянова – с децата ми тази година(2 клас) имахме двумесечен проект за сетивата и бих обвързала предмета с обследване на сетивото слух(праг на чуване, вредни шумове за ухото и т.н.). А за децата с афинитет към времената преди тях – тема за развитието на технологиите през годините. Работата в екип, търсене и подбор на информация, изготвяне на презентации или инфографики – имат свободата да избират.
От времето, което ще прекараме утре заедно, очаквам да споделяме опит и идеи!