Урок 2 на 5
не е завършен

Основни термини, свързани със SEO

Това е вашият речник на термини, които са свързани със SEO

Alt text – това е текст, който описва дадено изображение в статия. Използва се от търсещите машини, за да разберат по-добре какъв тип изображения публикуваме. Може да се визуализира вместо изображение, ако има проблем със зареждане на страницата. Показва се при специализирани търсения, напр. от хора с нарушено зрение и им се прочита. Използването на ключови думи в alt text е полезно, но и показва старание, но е и показател за мисъл за всички потенциални читатели.

 

Anchor text това е думата, върху която слагаме линк. Вижте как съм изписала термина в началото на реда, ако цъкнете върху думата anchor text, ще отворите видео, което дава повече обяснения за термина. От гледна точка на оптимизацията, важно е да не използваме думи за линкове от типа на “тук”, “сега”, “вижте повече” и т.н. Думата, която изпълзвате за слагане на линк, трябва да отговаря смислово/семантично на линка, който слагате, напр. ако пишете за STEM урок, вероятно още в началото споменавате термина STEM и тогава е супер важно и хубаво да сложите линк към нашата базова статия описваща какво е STEM. Така отговаряте на нуждата на читателя, който може да знае, но може и изобщо да не знае какво означава тази абревиатура. Anchor text-овете е хубаво да са възможно най-кратки, но и точни, т.е. не линкваме цяло изречение.

 

Backlinks – линкове към нашия сайт от други сайтове. Колкото по-стойностни сайтове линкват към нас, толкова по-авторитет изглежда за търсещите машини сайта ни.

 

Meta Description – това е кратък текст, който се визуализира под всяко заглавие в листа с резултати при търсене.

meta desc

Ние като автори можем да зададем текст, който търсачката да визуализира, но Google не е длъжен да се съобрази с него и често взима първите няколко реда или нещо от текста, което му прилича на “определение”. Ето защо е важно да създаваме мета описания или да включваме описателни текстове в статиите, които да могат да се визуализират и да помагат на хората да изберат да цъкнат върху нашия сайт, а не на друг резултат.

 

SERP – Search engine result pages – това са страниците с резултати от търсене. За да се класира една статия по-нагоре в резултатите, тя трябва да отговаря на редица условия, свързани с оптимизация на самата статия, но и с цялостната структура на сайта.

Search Query – думата/фразата, която изписваме, когато търсим нещо в търсачка.

Search intent – това е показател с каква цел изписваме дадена дума за търсене, напр. ако изпишем “кожени обувки цена” е много вероятно да ни се заредят магазина за кожени обувки, но ако изпишем “кожени обувки поддръжка” вероятно биха ни излезли сайтове със статии, които обясняват как да се грижим за обувките си. Когато създаваме заглавия на статиите си, е много важно да се опитваме да помислим какво биха имали предвид хората, ако изпишат някоя от думите в заглавието ни в търсачката. Имаме пример за статия на сайта ни, която се класира в топ 5 по ключова дума “лятна пързалка”, но ако някой търси лятна пързалка в много малка вероятност търси статия за това как децата да не забравят да учат през лятото. Ето защо заглавията е добре да намират баланс между нуждата да са аткрактивни, за да бъдат прочетени, ако човек попадне на тях случайно в сайта или на споделен линк в социалните мрежи и нуждата да отговарят на намеренията на търсене на потребителите.

Title tag – кодът за заглавието на статията. Той се визуализира на различни места и най-добрата практика е да отговаря на H1 заглавието на статията. В нашия сайт е настроено да е така по презумцпия, така че няма нужда да се притеснявате. Заглавията трябва да са не по-дълги от 60 знака. Това е изключително важно, защото ако заглавието е по-дълго, то то не може да се види цялото в резултатите.

original

Споделям много полезен инструмент, с който може да проверявате как се визуализират заглавията и мета описанията на статиите ви. Няма никаква полза от дълги заглавия – нито от семантична, нито от техническа гледна точка. Те са и основен елемент, който помощните инструменти за анализ на сайтове откриват като нарушения и дават предписания да се съкращават. Т.е. ако автор, редактор и публикуващ статията не направят проверка и не съкратят заглавието сами, то някой друт след това ще трябва да го прави вместо тях.

0.what are title tags and how do they help seo.png

 

 

Отговори

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.