Ключовите думи са различни по дължина думи, които отговарят напълно или имат семантична връзка с търсени в търсачката думи. За всяка тема, за която може да се създаде съдържание има различни по брой и вид ключови думи, които са обединени в тематичен клъстер.
Как разбираме кои ключови думи са важни за нашите потребители?
Имаме профил в Google Search Console и там виждаме месечния брой търсения, по които нашия сайт се класира.

Най в ляво виждате думите, които хората изписват в търсачката. Най в дясно – броя пъти, когато резултат от сайта ни се е визуализирал на потребител, а в колоната Clicks колко пъти потребител е кликнал на резултата ни. За някои думи, като бранд името ни, “печелим” повечето кликове, защото това, което излиза, напълно отговаря на search intent-а на потребителите. Колкото по-малко отговаря материала ни на намерението на потребителя, толкова по-малко кликове печелим. От значение е и на кое място се намира нашият резултат – дали е на първо или осмо място, напр.
Клъстеризация
Това е процесът по обединение на думите в тематични кръгове. Това е важно, тъй като не е задължително да създаваме статия за всяка ключова дума. Търсачката вече се ориентира много добре и класира статии не по пълно съвпадение на ключова дума, а по смисъл. Но за нас е важно да знаем кои са “белите петна”, темите, за които още не сме създали съдържание, а интересуват хората.
Вижте пример за клъстеризация на думи, свързани със STEM:

Писане на съдържание по ключова дума
За какво да пишем? – това е въпрос, който всеки автор си задава. Няколко са факторите, които определят това. На първо място – собствената ни експертиза по темата. Колкото и важна да е дадена тема, ако ние не знаем нищо за нея, няма да можем да създадем качествен текст. На второ място – от какво се интересуват читателите, т.нар. search volume. Това би трябвало да определи изборът ни с коя тема да започнем. На трето място – за какво вече имаме съдържание на сайта. Ако имаме съдържание, което вече се класира в топ 5, може би няма нужда да създаваме нова статия, която би се конкурирала с вече създаденото съдържание (освен ако не мислим, че можем по-добре да отговорим на seach intent-а на потребителя).
Отговори