Съгласуване на цели за академично и социално-емоционално развитие
Как свързваме академичното и социално-емоционалното развитие на учениците?
Всеки учебен предмет има своите процеси, ключови въпроси и умения. Учителите избират основния фокус на знания и академични умения при планирането на своите раздели и уроци. Съгласуването с развитието на социално-емоционалните компетентности на учениците включва и мисленето за начините, по които учениците ще могат да преживеят този материал, да рефлектират върху процеса си на учене и развитие.
Как свързваме математиката със социално-емоционалното развитие на учениците?
Като част от процеса на учене и развиване на математически умения се очаква учениците да могат да аргументират своите решения и да критикуват други решения. Това по естествен начин може да се свърже със следните СЕК-компоненти:
Осмислят как собствените им аргументи могат да бъдат интерпретирани, като се опитват да ги погледнат от чужда перспектива (Социална осъзнатост)
Осмислят собственото си мислене и свързват идеите си с предоставената информация (Самоуправление)
Разбират чуждата гледна точка, за да интерпретират ефективно чужди аргументи (Социална осъзнатост)
Слушат активно, за да разберат чуждата гледна точка и аргументи (Социална осъзнатост)
Какво можем да предприемем, за да интегрираме по-успешно?
Предизвикателни концепции и идеи– Предизвикателни конпцепции изискват стратегия, която да овластява учениците и да им дава възможност да се справят с предизвикателства или да изисква да работят с някого, за да постигнат целта.
-
Начертаване на стъпки за постигане на целта– От какво ще се нуждаят учениците, за да успеят да се справят със задачата? Много често социално-емоционалните компетентности могат да окажат подкрепа в пътя към постигането на тези цели. Например, в часовете по науки, учениците може да имат задача да проведат изследване, което изисква планиране и изпълнение на цялостен процес. Това позволява да развием в учениците умения за самоуправление, като очакваме от тях да начертая пътя за постигането на целта в малки и конкретни задачи, с които трябва да се справят.
-
Целите, които изискват интерпретиране на решения или взаимоотношения, независимо, дали реални или измислени– Социалните и хуманитарни науки дават възможност за много преки връзки с преподаването на СЕК. Например, в часове по език и литература, в които се очаква учениците да интерпретират диалог или взаимоотношения между герои, може да се акцентира върху развитието на социална осъзнатост, като работим с учениците за разбиране на чужда гледна точка.
Убедете се, че всеки ученик се припознава в изучавания материал и не се чувства изолиран от съдържанието. Това означава да давате възможност за изразяване на различни гледни точки, както и да подсигурявате разнообразни истории и примери, които учениците да изследват.
Какво можем да предприемем, за да интегрираме по-успешно?
Попитайте учениците какви компетентности са им необходими, за да се справят с академичните цели и задачи
Дайте на учениците възможност да осмислят предизвикателствата, които могат да се появят по пътя
Моделирайте социално-емоционалните компетентности във всичките си интеракции с учениците
Навигирайте учениците в процеса на решаване на проблеми и конфликти, когато изпитват затруднения. Давайте им стратегии, с които да опитват да се справят сами, вместо да го решавате вместо тях или дадавате възможност да се откажат от груповата им работа
Споделяйте своите наблюдения за впечатленията, които сте натрупали за СЕК-развитието на учениците по време на отделни задачи
Оставяйте време за индивидуална и групова рефлексия върху процеса на учене