КУРС

Как да създадем интегрирано STEM учене?

Този курс споделя доказан опит от успешни проекти, показвайки как методът „Голям въпрос“ повишава мотивацията и ангажираността на учениците чрез задълбочени интердисциплинарни проекти, особено в STEM областите. Чрез видеа с реални примери, допълнителни материали и насоки, ще научите как да планирате и реализирате смислени учебни преживявания, които развиват потенциала на всеки ученик.
Текущо състояние
Не е регистриран
Цена
Безплатно

За курса

Създадохме този курс с убеждението, че в днешно време въпросите са по-важни от отговорите. След два успешно реализирани проекта – „Въпросите са новите отговори“ и „Училища на големите въпроси“, през които развихме и проверихме в реална среда как работи методът, вече спокойно можем да споделим опита си.

В курса проследяваме основните моменти в подготовката и реализирането на един проект, базиран на Голям въпрос. В повечето случаи, това е важно за всеки истински задълбочен интердисциплинарен проект.

Основният ни опит е с въпроси, които комбинират STEM предметите. Такива са и готовите разработени въпроси, които може да откриете на https://tempo.education/q-and-a/

Някои от основните проблеми, които адресираме през този курс са:

  • Ниски очаквания към учениците и липса на вяра в техния потенциал.
  • Липса на връзка на учебните програми по предмети с реалния живот и трудностите да отговорим на въпроса „Защо го учим това?“
  • Ниска мотивация и ангажираност на учениците.

Опитът ни сочи, че когато се работи задълбочено през Големи въпроси в училище, тези проблеми от само себе си изчезват. 

Във видеата към курса, редица учители и ученици споделят опита и преживяванията си, което ще ви даде поглед към реално протекли проекти в български училища и ще отговори на много от въпросите, с които тръгваме в един такъв процес.

Как е организиран курсът?

Ако искате да се потопите в емоцията да работите през големи въпроси, слушайте аудио файловете „Големият въпрос търси Мотивацията и Потенциала“.

Ако искате да разберете как стотици учители и ученици вече работят по този начин в българските училища, запознайте се с видеата във всяка от темите.

Към отделните уроци има и допълнителни материали, които да ви насочат как вие да преминете през планирането и провеждането на един Голям въпрос в училище.

Проектите „Въпросите са новите отговори“ и „Училища на големите въпроси“ са част от дейностите на Фондация „Темпо“, които се изпълняват с финансовата подкрепа на Фондация Америка за България. Изявленията и мненията, изразени тук, принадлежат единствено на Фондация „Темпо“ и не отразяват непременно вижданията на Фондация „Америка за България” или нейните партньори.

Ако имате въпроси коментари към материалите и курса, не се колебайте да се свържете с нас на info@tempo.education

Курсът включва

Влезте в профила си, за да започнете курса или да продължите.

Споделете курса с колеги

В края на курса ще можете

1
Да се отнасяте с вяра в потенциала на учениците и колегите си.
2
Да създавате възможности за самоорганизирано, саморегулирано и самостоятелно учене
3
Да мотивирате ефективно учениците си да работят по проекти

Водещи

Лилия Борисова
Лилия Борисова ръководи STEM център „раСТЕМ“ в в 90 СУ „Ген. Хосе де Сан Мартин“ в София. Тя е координатор на центъра, който е сред най-мащабните в България за природни науки и предприемачество. Лилия Борисова, като учител по биология и химия, организира занимания, насочени към изследователски подход, чрез метода на „големите въпроси.
Милена Ленева
Изпълнителен директор на фондация "Темпо"
Милена Ленева е съ-основател и изпълнителен директор на фондация “Темпо”. Големите въпроси са нейна страст и винаги е готова да ви изненада с някой от тях.
Вяра Николова
Вяра Николова е основател на Образователен център „Материка“ и Фондация „Материка“. Завършила е физика и математика в Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“, както и следдипломна квалификация за учител по информатика и информационни технологии. Тя ръководи програми за състезателна и креативна математика, подготовка за НВО след 7-ми и 12-ти клас, както и летни академии. От 2015 г. води обучения за учители по създаване на мотивираща среда в обучението по математика.
Владимир Цветков
Завършил химия и методика на обучението в Софийския университет, както и индустриален мениджмънт в Мадрид, Милано и Единбург. От над 10 години преподава природни науки, подготвя бъдещи учители и обучава действащи преподаватели. В рамките на „Темпо“ той работи за по-смислено и привлекателно образование в България, насърчавайки учителите да бъдат изследователи и да вдъхновяват учениците си.

Отзиви

Честно казано бях леко скептична, но се радвам, че дадох шанс на курса, защото научих много интересни неща. Благодарение на допълнителните учебни материали моите първокласници ще имат успешен старт в училище!

Петя Михалева Учител

Преподавам по математика и не бях сигурна, че този курс ще ми е полезен, но миналата година започнах работа с нов клас, в който има голям процент ромски ученици. Бързо осъзнах, че повечето от тях не разбират нито какво им обяснявам, нито какво пише в учебника. Реших, че няма какво да губя и изгледах курса. Трябва да ви кажа, че предложените практики наистина работят!

Теодора Терзийска Учител по математика

Най-после! От години работя в училище, в което повечето ученици са от малцинствата и с колегите правим чудеса от храброст, за да постигнем поне някакво ниво на базова грамотност. Сега вече имаме и тази допълнителна теоретична и практическа подготовка да го направим.

Розалия Кехайова Учител

Какво получавате

Често задавани въпроси

Всеки курс в Prepodavame.bg е подготвен от експерти по темата и се състои от комбинация от различни видео материали, статии, допълнителни четива, а понякога и задачи и тестове. Всички курсове са предварително организирани и може да ги гледате в удобно за вас време.

На първо място трябва да влезеш в своя профил. Ако нямаш такъв можеш да се регистрираш безплатно. След като си влязъл в профила си можеш да избереш курс и да се запишеш за него.

Ако изгледаш всички видеа, прочетеш допълнителните материали и направиш тестовете и заданията към даден курс ще получиш сертификат.

Курсът се провежда напълно асинхронно и можеш да го гледаш в удобно за теб време. Ти сам определяш колко време отделяш и кога.

Курсът е напълно безплатен.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.