Мисия: х=?

Описание

В този урок по Математика за 7. клас учениците ще участват в мисия, в която ще решават линейни уравнения със скоби и дробни изрази, като прилагат системно различни еквивалентни преобразувания. Акцентът е върху прилагането на последователни стъпки – разкриване на скоби, събиране на подобни членове, освобождаване от знаменател и проверка на решението. Чрез игрова форма и екипна работа учениците ще развият логическо мислене, концентрация и увереност при решаване на по-сложни уравнения.

Учениците ще могат да:

  • решават линейни уравнения, включително с дробни изрази и скоби

  • прилагат преобразувания като разкриване на скоби, съкращаване и освобождаване от знаменател

  • проверяват коректността на решението чрез заместване

Компетенции, които развива урокът:

  • аналитично и системно мислене при решаване на уравнения

  • работа в екип и координиране на действията в група

  • устойчивост и самоконтрол при решаване на задачи с повишена сложност

Ключови точки:

  • преобразуване на уравнения със скоби

  • освобождаване от знаменател при уравнения с дроби

  • проверка на решението и прилагане на уравнения в практически ситуации

Фокус на урока:

В активността „Пъзелът на х“ учениците са разделени на 3-4 групи, всяка от които получава първи лист със серия от линейни уравнения с различна степен на сложност. При всяко вярно решение групата представя отговора на учителя, който проверява резултата и им дава следваща част от пъзела. Целта е да се съберат всички девет части и да се сглоби финалната картинка. Игровият елемент поддържа мотивацията и създава динамична среда за учене. Побеждава първата група, която успешно сглоби пъзела, но всички ученици постигат общата цел – овладяване на системния подход при решаване на линейни уравнения.

  • Във файла за изтегляне ще откриете цялостно разработен урок, създаден специално за учителя. Той включва подробни инструкции за провеждане на дейностите, ясни задачи и насоки за работа с учениците, както и готови работни листове, които може лесно да разпечатате и използвате в час. Така всичко необходимо за успешното провеждане на урока е под ръка, за да се фокусирате върху активното учене и ангажираността на децата.

Още уроци по този предмет и клас

Колко злато има в златото? - математика със смеси и сплави
От левче до богатство: математика на капитала
Тайната на съвместната работа
Как измерваме колко можем да свършим?
Скорост под контрол - задачи за движение с промяна на скоростта

Автор на урока

Недка Балталийска
Автор на уроци
Завършила е висше образование със специалност "Математика и информатика". Има над 30 години опит като учител по математика в прогимназиален етап. През годините е натрупала богата методическа практика и умения за работа с ученици с различни потребности и нива на подготовка. Участвала е в множество обучения, квалификационни курсове и програми за повишаване на педагогическата компетентност. Притежава дълбоко познаване на учебните програми и стремеж да прави математиката достъпна, разбираема и интересна за всеки ученик.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.