Пътуване из Рило-Родопската област

Описание

В този урок по Човек и общество за 4. клас учениците ще направят вълнуващо пътуване из Рило-Родопската област, за да открият нейните природни богатства, градове и стопански дейности. Урокът акцентира върху практическата работа с карта и върху осъзнаването на връзката между природата, културата и начина на живот в планинските райони. Чрез съвместна творческа дейност учениците ще изработят туристическа брошура, която представя красотата и значението на Рило-Родопската област, като развиват умения за сътрудничество, креативност и саморефлексия.

Учениците ще могат да:

  • определят с помощта на карта местоположението на Рило-Родопската област и нейното значение за живота на хората

  • се ориентират по карта за най-големите селища и природни обекти в Рило-Родопската област

  • дават примери за основни стопански дейности в Рило-Родопската област

Компетенции, които развива урокът:

  • критично мислене и умение за анализ на информация

  • работа по двойки и в група с активно сътрудничество

  • креативност, пространствена грамотност и саморефлексия

Ключови точки:

  • местоположение на Рило-Родопската област в България

  • наименования на големи градове и селища в областта

  • ориентиране по карта за ключови природни обекти

  • основни дейности, с които се прехранват хората в региона

Фокус на урока:

Активната дейност „Туристическа брошура за Рило-Родопската област“ дава възможност на учениците да приложат знанията си по творчески начин. Класът се разделя на групи от 3-4 участници чрез предварително подготвен генератор на групи. Във всяка група има ясно разпределени роли: лидер, изследовател, докладчик, дизайнер и презентатор. Учениците използват знания от учебника, личен опит, разкази на близки, книги или филми, за да създадат своя туристическа брошура. Изследователят подбира три забележителности, докладчикът вписва информацията, дизайнерът оформя визуалното представяне, а презентаторът представя резултата пред класа. Учителят осигурява нужните материали – работни листове, цветни картинки, ножици, лепило и флумастери. В края на урока всички брошури се подреждат за разглеждане, а класът може да гласува коя е най-добре изработена.

  • Във файла за изтегляне ще откриете цялостно разработен урок, създаден специално за учителя. Той включва подробни инструкции за провеждане на дейностите, ясни задачи и насоки за работа с учениците, както и готови работни листове, които може лесно да разпечатате и използвате в час. Така всичко необходимо за успешното провеждане на урока е под ръка, за да се фокусирате върху активното учене и ангажираността на децата.

Още уроци по този предмет и клас

Бъдещето на природата е в наши ръце!
Дар от природата: Човекът и природните богатства
Пътешествие из Черноморското крайбрежие
Пътуване из Рило-Родопската област
Пътешествие из Преходната област

Автор на урока

Гергана Василева
Автор на уроци
Гергана завършва бакалавър по "Предучилищна начална училищна педагогика" в СУ "Св. Климент Охридски" и магистър по "Училищна психология" в ПУ "Паисий Хилендарски". През 2022 г. успешно завършва обучение по международния метод "Преподавай като лидер" като част от програма "Нов път в преподаването" на фондация Заедно в час. Има три години стаж като учител в начален етап в училище, а през летата работи като възпитател в детски занимални.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.