Мисловна карта за създаване на текст по преживяна случка
Споделете с колеги
Подходящ за класове
Подходящо за предмети
Описание
Работен лист от ПБО№15 по БЕЛ за 3. клас “Пътуване през моите спомени: от съчинение до анимация”.
Инструкции:
“Сега ще чуем един интересен личен разказ. Четете внимателно и си представяйте какво се случва. После ще обсъдим какво в тази история я прави добра.
След това всеки от вас ще попълни мисловна карта за своя бъдещ разказ на личен спомен. На дъската ще запиша основните въпросите, по които е необходимо да помислите:
- Кога се случи?
- Къде?
- Кой участваше?
- Какво точно се случи?
- Как се почувства героят?
- Какво научихме от тази случка?
В тетрадката си напишете по една дума или кратко изречение към всеки въпрос от картата – това ще бъде вашият личен план. Ако ви трябва помощ или не сте сигурни, просто вдигнете ръка.”
Важно!
- Може да ползвате примерния разказ или да изберете друг кратък текст. Внимавайте да изберете такъв с позитивен и вдъхновяващ заряд.
- Насърчавайте учениците да анализират историите не само по структура, но и по това как ги карат да се чувстват.
- Раздайте мисловните карти на децата и задайте време за попълване. Подчертайте, че всяка лична история е ценна, но не всички спомени са подходящи за разказване пред публика. Бъдете внимателни и тактични, ако някой ученик насочи мисленето си към такава ситуация и предложете деликатна алтернатива.




