Пътешествие из Дунавската равнина

Описание

В този урок по Човек и общество за 4. клас учениците ще направят познавателно пътешествие из Дунавската равнина, за да открият нейните природни богатства, градове и стопански дейности. Урокът акцентира върху умението за работа с карта и върху осъзнаването на връзката между природата и живота на хората. Чрез ролева и екипна дейност учениците ще изследват различни обекти и ще се превърнат във „виртуални екскурзоводи“, представяйки своите открития пред съучениците си.

Учениците ще могат да:

  • определят с помощта на карта местоположението на Дунавската равнина и нейното значение за живота на хората

  • се ориентират по карта за най-големите селища и природни обекти в Дунавската равнина

  • дават примери за основни стопански дейности в Дунавската равнина

Компетенции, които развива урокът:

  • критично мислене при анализ на географска информация

  • креативност при представяне на резултатите от екипната работа

  • комуникационни умения и ефективно сътрудничество в екип

Ключови точки:

  • Дунавската равнина и различни обекти в нейната територия – градове и природни забележителности

  • значението на Дунавската равнина за живота на хората

  • основните стопански дейности в Дунавската равнина

Фокус на урока:

Активната дейност „Виртуален екскурзовод“ превръща учениците в изследователи на различни обекти от Дунавската равнина. Разделянето на групи се извършва чрез жребий – учениците теглят листчета с теми и тези, които изтеглят еднаква, образуват екип от 3-4 човека. Във всяка група се разпределят роли: лидер, изследовател, картограф и презентатор. С помощта на „екскурзоводски тефтер“ всяка група проучва своя обект – неговото местоположение, природни особености и значение за хората. Накрая презентаторът представя резултатите пред класа, а останалите ученици задават въпроси и допълват информацията. Дейността развива увереност, любопитство и умения за представяне на знания по интересен и ангажиращ начин.

  • Във файла за изтегляне ще откриете цялостно разработен урок, създаден специално за учителя. Той включва подробни инструкции за провеждане на дейностите, ясни задачи и насоки за работа с учениците, както и готови работни листове, които може лесно да разпечатате и използвате в час. Така всичко необходимо за успешното провеждане на урока е под ръка, за да се фокусирате върху активното учене и ангажираността на децата.

Още уроци по този предмет и клас

Бъдещето на природата е в наши ръце!
Дар от природата: Човекът и природните богатства
Пътешествие из Черноморското крайбрежие
Пътуване из Рило-Родопската област
Пътешествие из Преходната област

Автор на урока

Гергана Василева
Автор на уроци
Гергана завършва бакалавър по "Предучилищна начална училищна педагогика" в СУ "Св. Климент Охридски" и магистър по "Училищна психология" в ПУ "Паисий Хилендарски". През 2022 г. успешно завършва обучение по международния метод "Преподавай като лидер" като част от програма "Нов път в преподаването" на фондация Заедно в час. Има три години стаж като учител в начален етап в училище, а през летата работи като възпитател в детски занимални.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.