Раздел
Светът на детето
Времетраене
35 минути
Цели по предметно знание:
Учениците описват забележителности в родното селище.
Необходими материали:
- фотографии, изображения или картички на места и забележителности от родния край
- цветни моливи или флумастери
- работен лист “Любими места и забележителности”
- Откривателските дневници на учениците
Учениците търсят и разпознават известни места и забележителности в родния край чрез интерактивна игра с фотографии, изображения или картички.
Инструкции
- "Днес ще сме откриватели на забележителности. На различни места в класната стая са разположени снимки на забележителности. Обиколете бавно и внимателно, разгледайте ги и застанете до това място или забележителност, които са ви най-любими от нашия роден край.
- Когато всеки от вас застане до любимата си забележителност, ще обсъдим всяка от тях."
Обобщение
Учениците активно наблюдават, разпознават и обсъждат забележителности, развиват умения за комуникация и наблюдателност и се подготвят за създаване на страницата в дневника.
Важно!
- Подредете картичките на различни места в стаята, за да дадете възможност на учениците да се движат.
- След като всеки застане до любимото си място/забележителност, задайте допълнителни въпроси:
- Кое е това място? Къде се намира?
- Кой е бил там?
- Какво ви харесва най-много в това място?
- Поддържайте позитивна атмосфера, похвалете активните участници.
Учениците избират забележителности и ги описват с рисунки и кратки факти на страницата „Любими места и забележителности“ в откривателския дневник.
Инструкции
- "Време е за следващата страница в дневника. Екипи, пред вас е работния лист „Любими места и забележителности”.
- В първата задача на страницата нарисувайте любимите места или забележителности от вашия роден край. Под рисунките опишете мястото или забележителността. Напишете интересни факти – например кога са построени или какво ги прави специални.
- Използвайте цветни моливи и флумастери, за да направите страницата красива."
Обобщение
Учениците документират любими места и забележителности, развиват умения за описание, създавайки визуален и текстов материал за дневника.
Важно!
- Подкрепяйте учениците, които се затрудняват с писането, като предложите примерни изречения.
- Насърчавайте децата да използват наблюдения или разкази от семейството за любими места.
- Подгответе интересни факти за по-известните места и забележителности в родния край, в случай, че учениците не се сетят за такива.
Няколко екипа представят своите страници с любими места и забележителности пред класа, останалите задават въпроси и обсъждат наблюдаваните идеи.
Инструкции
- "Кой екип иска да представи своята страница от дневника?
- Представете рисунките и прочетете кратките факти, които сте написали.
- Останалите слушайте внимателно. Може да задавате въпроси на съучениците си, като „Защо избра това място?“ или „Какво го прави специално?“"
Обобщение
Децата упражняват представяне и слушане, затвърждават знанията си за забележителности и любими места.
Важно!
- Изберете различни примери, за да се видят разнообразните наблюдения и идеи.
- Поддържайте позитивна атмосфера и насърчавайте децата да слушат и да задават въпроси.
- В края на дейността помолете учениците да поставят работния лист като следваща страница в дневника.
