Числото четири. Цифрата 4
Споделете с колеги
Описание
В този урок по Математика за 1. клас учениците ще се запознаят с числото четири и цифрата 4 чрез визуални задачи, броене и упражнение за писане. Урокът надгражда знанията от предишните уроци, като свързва количеството с конкретни изображения и въвежда правилното изписване на цифрата 4. Чрез активна работа с работен лист и творческа визуализация от собствения им свят, децата изграждат стабилна числова представа. Акцентът е поставен върху ясното разпознаване на четворки в различни контексти, извличане на информация от изображения и овладяване на правилната посока и форма при писането на цифрата. Дейността се провежда с ясни инструкции, подкрепа от учителя и допълнителна задача за по-бързо работещите ученици.
Учениците ще могат да:
-
разпознават и назовават числото четири
-
изписват правилно цифрата 4
Компетенции, които развива урокът:
-
свързване на математическо съдържание с личен опит
-
развитие на фина моторика и концентрация
-
самостоятелна работа
Ключови точки:
-
числото 4 представя група от четири елемента
-
цифрата 4 е знакът, с който записваме числото
-
броене на 4 предмета в различни житейски ситуации
Фокус на урока:
Активната част на урока е дейността „Нарисувай и напиши четворка“, организирана в три свързани задачи от работния лист. В първата задача учениците разглеждат изображения и трябва да открият и оградят тази, която съдържа точно четири предмета. Учителят дава ясна инструкция и наблюдава напредъка. При завършване на задачата, учениците вдигат ръка и изчакват тихо.
Във втората задача учениците трябва да допълнят картинка, като нарисуват четири липсващи елемента – тук се насърчава наблюдателността, броенето и творчеството. Те отново вдигат ръка, когато са готови, което позволява на учителя да следи темпото на класа и да подкрепя тези, които се затрудняват.
Третата задача въвежда писането на цифрата 4. Учениците следват образец, който виждат на листа, и се упражняват върху посоката и формата на цифрата: движение отгоре надолу, после хоризонтално, после вертикално. Учителят наблюдава движението на ръката и при нужда коригира. Готовите ученици преминават към бонус задача на гърба на листа – свързване на предмети с числа, което позволява индивидуално темпо и ангажираност.
- Във файла за изтегляне ще откриете цялостно разработен урок, създаден специално за учителя. Той включва подробни инструкции за провеждане на дейностите, ясни задачи и насоки за работа с учениците, както и готови работни листове, които може лесно да разпечатате и използвате в час. Така всичко необходимо за успешното провеждане на урока е под ръка, за да се фокусирате върху активното учене и ангажираността на децата.
Още уроци по този предмет и клас
Автор на урока