Числото четири. Цифрата 4

Описание

В този урок по Математика за 1. клас учениците ще се запознаят с числото четири и цифрата 4 чрез визуални задачи, броене и упражнение за писане. Урокът надгражда знанията от предишните уроци, като свързва количеството с конкретни изображения и въвежда правилното изписване на цифрата 4. Чрез активна работа с работен лист и творческа визуализация от собствения им свят, децата изграждат стабилна числова представа. Акцентът е поставен върху ясното разпознаване на четворки в различни контексти, извличане на информация от изображения и овладяване на правилната посока и форма при писането на цифрата. Дейността се провежда с ясни инструкции, подкрепа от учителя и допълнителна задача за по-бързо работещите ученици.

Учениците ще могат да:

  • разпознават и назовават числото четири

  • изписват правилно цифрата 4

Компетенции, които развива урокът:

  • свързване на математическо съдържание с личен опит

  • развитие на фина моторика и концентрация

  • самостоятелна работа

Ключови точки:

  • числото 4 представя група от четири елемента

  • цифрата 4 е знакът, с който записваме числото

  • броене на 4 предмета в различни житейски ситуации

Фокус на урока:

Активната част на урока е дейността „Нарисувай и напиши четворка“, организирана в три свързани задачи от работния лист. В първата задача учениците разглеждат изображения и трябва да открият и оградят тази, която съдържа точно четири предмета. Учителят дава ясна инструкция и наблюдава напредъка. При завършване на задачата, учениците вдигат ръка и изчакват тихо.

Във втората задача учениците трябва да допълнят картинка, като нарисуват четири липсващи елемента – тук се насърчава наблюдателността, броенето и творчеството. Те отново вдигат ръка, когато са готови, което позволява на учителя да следи темпото на класа и да подкрепя тези, които се затрудняват.

Третата задача въвежда писането на цифрата 4. Учениците следват образец, който виждат на листа, и се упражняват върху посоката и формата на цифрата: движение отгоре надолу, после хоризонтално, после вертикално. Учителят наблюдава движението на ръката и при нужда коригира. Готовите ученици преминават към бонус задача на гърба на листа – свързване на предмети с числа, което позволява индивидуално темпо и ангажираност.

  • Във файла за изтегляне ще откриете цялостно разработен урок, създаден специално за учителя. Той включва подробни инструкции за провеждане на дейностите, ясни задачи и насоки за работа с учениците, както и готови работни листове, които може лесно да разпечатате и използвате в час. Така всичко необходимо за успешното провеждане на урока е под ръка, за да се фокусирате върху активното учене и ангажираността на децата.

Още уроци по този предмет и клас

Колко злато има в златото? - математика със смеси и сплави
От левче до богатство: математика на капитала
Тайната на съвместната работа
Как измерваме колко можем да свършим?
Скорост под контрол - задачи за движение с промяна на скоростта

Автор на урока

Габриела Кулинчева
Автор на уроци
В момента следва специалност „Начална училищна педагогика с чужд език“ в Софийския университет. Има тригодишен опит като преподавател по английски език в езиков център, където е работила с деца и възрастни на различни нива. Част от професионалния ѝ път включва и доброволческа работа в свободно училище в Австрия, където се ангажира с дейности, подкрепящи индивидуалното развитие и креативността на децата.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.