Числото 3. Цифрата 3

Описание

В този урок по Математика за 1. клас учениците ще се запознаят с числото 3 и цифрата 3 чрез наблюдение, броене и активно участие в игра. Целта е да се изгради конкретно и ясно разбиране за количеството три, като се използват реални обекти и движения. Писането на цифрата се въвежда плавно, след като децата вече са изградили представа за нейната стойност. Акцентът е върху връзката между количество и символ, както и върху развитието на фината моторика при изписването. Дейностите насърчават наблюдателност, сътрудничество и творческо представяне на информация. Урокът съчетава елементи на търсене, рисуване и устно представяне, за да поддържа ангажираността на децата и да направи ученето запомнящо се и приятно.

Учениците ще могат да:

  • броят до 3 и представят числото 3 чрез предмети, движения и илюстрации

  • свързват количество с цифра

  • пишат правилно цифрата 3, използвайки шаблон или образец

Компетенции, които развива урокът:

  • умения за наблюдение и логическо мислене

  • сътрудничество и работа по двойки

  • комуникация чрез устно описание и визуално представяне

  • развитие на фина моторика при писане

Ключови точки:

  • представяне на числото 3 чрез реални обекти

  • връзка между количество и писмен символ

  • писане на цифрата 3

  • развитие на пространствено мислене

Фокус на урока:

В основата на активното учене стои играта „Открий тройките!“, в която учениците се превръщат в изследователи. Те работят по двойки – единият търси група от точно три еднакви предмета в класната стая, а другият ги рисува. След всяко откритие се разменят. Всяка двойка трябва да открие две тройки. Учителят предварително осигурява разнообразни предмети, разположени на различни места в класната стая, така че всяка група да има възможност за избор. Инструкциите са ясни и съпроводени от напомняния. След като времето изтече, три двойки на случаен принцип представят своите открития. След това целият клас сравнява дали някой е намерил същото. Тази дейност не само въвежда числото 3 по практичен и игрови начин, но и създава емоционална връзка с ученето чрез преживяване, движение и сътрудничество.

  • Във файла за изтегляне ще откриете цялостно разработен урок, създаден специално за учителя. Той включва подробни инструкции за провеждане на дейностите, ясни задачи и насоки за работа с учениците, както и готови работни листове, които може лесно да разпечатате и използвате в час. Така всичко необходимо за успешното провеждане на урока е под ръка, за да се фокусирате върху активното учене и ангажираността на децата.

Още уроци по този предмет и клас

Колко злато има в златото? - математика със смеси и сплави
От левче до богатство: математика на капитала
Тайната на съвместната работа
Как измерваме колко можем да свършим?
Скорост под контрол - задачи за движение с промяна на скоростта

Автор на урока

Габриела Кулинчева
Автор на уроци
В момента следва специалност „Начална училищна педагогика с чужд език“ в Софийския университет. Има тригодишен опит като преподавател по английски език в езиков център, където е работила с деца и възрастни на различни нива. Част от професионалния ѝ път включва и доброволческа работа в свободно училище в Австрия, където се ангажира с дейности, подкрепящи индивидуалното развитие и креативността на децата.

Изплозвайте всички функционалности!

Създавайки личен профил ще персонализираме ресурсите, които виждате, ще запазвате ресурси в любими, ще имате достъп до групи с други потребители и още много функционалности.  

Регистрирайте се безплатно. Отнема само 30 секунди.